Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با بیان اینکه "فروش دفتر این انجمن ۱۷۳ نفر را بیکار کرده است" گفت: دفتر انجمن بانوان و زنان کارآفرین در استان کرمانشاه باید راه‌اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بزرگ‌ترین چالش بانوان تحصیل‌کرده در استان کرمانشاه اشتغال است و بسیاری از آنها از مسئولان مطالبه شغل دارند ولی دولت نمی‌تواند این همه جمعیت را سرکار ببرد بنابراین باید به سمت خصوصی‌سازی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه مشاغل خانگی و شغل‌های بازار محور نیاز امروزی جامعه ماست و جوانان باید به این سمت هدایت شوند. بحث اشتغال در گرو بحث کارآفرینی است و موانع بر سر راه حوزه اشتغال زیاد است و باید شرایطی فراهم شود که این موانع برطرف شوند.

 مشاغل خرد و خانگی این روزها که همه کسب و کارها با ویروس کرونا زورآزمایی می‌کنند یک برگ برنده محسوب می‌شود چرا که نه تنها چنین کسب و کاری در این ایام تعطیل نمی‌شود بلکه تا اندازه‌ای نیز می‌توان گفت رونق هم می‌گیرد.

راه‌اندازی همین کسب و کارهای خانگی و خرد نیاز به سرمایه و از همه مهم‌تر آموزش دارد و همیشه مردان نیستند که باهمت و اراده در برابر سختی‌های روزگار بایستند و قد علم کنند بلکه زنان زیادی نیز در اطراف ما هستند که بی‌نام و بی‌نشان همچون مردان سخت در تلاشند تا لقمه نانی حلال برای خود و خانواده‌هایشان به‌دست بیاورند و در زیر چرخ زندگی کمر خم نمی‌کنند.

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با بیان اینکه فروش دفتر انجمن زنان کارآفرین 173 زن کرمانشاهی را بیکار کرده است گفت: با توجه به اشتغال 58 نفر دوزنده، 46 چرم دوز و 69 نفر منجوق زن عضو این انجمن در سال 99  اکنون همه این فرصت‌های شغلی که با زحمت فراوان ایجاد شده‌ با فروش دفتر انجمن زنان کارآفرین استان از بین رفت و افراد شاغل در آن هم از کار بیکار شدند.

لیلا عسکری با اشاره به اینکه اگر انجمن زنان کار آفرین استان کرمانشاه دفتر کاری داشته باشد می‌تواند در یک هفته برای 30 نفر اشتغال مستقیم و برای 141 نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند عنوان کرد:  بیشترین اشتغال این انجمن مربوط به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد و خانواده‌های زندانی است، اکثرا آنها در محیط خانه به کار خیاطی، چرم دوزی، منجوق زنی روی طاقه پارچه مشغول هستند و بنابراین برای دریافت پارچه، لوازم و تجهیزات و همچنین تحویل کار و رسیدگی به امور مالی خود حتما باید یک دفتر کاری در راستای سازماندهی و مدیریت کارها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از فروش دفتر انجمن زنان کار آفرین که متعلق به استانداری بود، مدتی پارچه و لوازم مواد مورد نیاز افراد را در داخل کوچه‌ها، سطح بوستان‌ها و خیابان‌ها به آنها تحویل می‌دادیم که حالت بسیار ناخوشایندی داشت و به این دلیل کار را تعطیل کردیم عنوان کرد: کارگاه چرم‌دوزی این انجمن با برند" آهو" مرداد ماه سال گذشته توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دیگر مسوولان ارشد با اشتغالزایی 58 نفر افتتاح شد اما بعد از چند ماه با فروش ساختمان این کارگاه که دفتر انجمن زنان کارآفرین نیز در داخل آن مستقر بود همه این اشتغال‌ها معطل و بیکار شدند.

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با بیان اینکه انجمن زنان کارآفرین قبل از فروش ساختمان تمام سرمایه خود را صرف خرید تجهزاتی مانند چرخه خیاطی، میز برش پارچه، اتو و تهیه مواد اولیه برای چرم‌دوزی کرده بود و اگر می‌دانستیم به ناگاه محل کارگاه و دفتر فروخته می‌شود،  قسمتی از سرمایه را برای رهن و اجاره یک مکان اختصاص می دادیم گفت: با فروش دفتر و کارگاه چرم دوزی این انجمن، نه تنها سرمایه‌شان با خرید تجهیزات خوابیده و همه بیکار شدند بلکه مواد اولیه چرم‌دوزی کارگاه در حال خشک شدن است که بزودی خراب می شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع خسارت زیادی به انجمن و زنان سرپرست خانوار شاغل با این وضعیت معیشتی که الان در بحران شیوع بیماری ویروس کرونا گرفتار هستند، وارد می‌شود بیان  کرد: انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه از همان روزهای اول بحران ویرویس کرونا، با دغدغه‌مندی و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو به تهیه ماسک اقدام کرده است.

 عسکری با بیان اینکه این انجمن در زمینه تولید ماسک برای 58 نفر از زنان سرپرست خانوار استان اشتغال ایجاد کرده ‌است افزود: با افزایش متقاضیان عمدتا زنان بد سرپرست و بی سرپرست خانوار برای کار خیاطی و دوزندگی، این انجمن به منظور پایداری و تداوم اشتغال ایجاد شده، با پیگیری و تلاش فراوان موفق شد با ارگان‌ها و نهادها عمدتا نظامی در زمینه تولید پوشاک قرار دادهایی منعقد کنند که متاسفانه با فروش دفترمان همه کارها عقب مانده‌ است.

بانوان کارآفرین از تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان بهره‌مند می‌شوندپنج هزارمیلیاردریال طرح تولیدی با حمایت صندوق کارآفرینی امید افتتاح شدایجاد 540 هزار فرصت شغلی جدید طی 8 سال با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

وی با اشاره به اینکه  انجمن زنان کارآفرین استان بدون دریافت هیچ تسهیلات و خدماتی از طرف دولت، توانسته است این میزان شغل تقریبا پایدار ایجاد کند، اما به خاطر یک مساله پیش پا افتاده و ساده همه این شغل‌ها از دست می‌رود عنوان کرد: ساختمان‌های دولتی زیادی در شهر کرمانشاه خالی و بدون استفاده مانده است که اگر در اختیار انجمن زنان کارآفرین استان حتی با اجاره قرار بگیرد زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می‌شود.

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه با اشاره به خدمات انجمن زنان کار آفرین استان کرمانشاه به ویژه در زمان کمک به زلزله‌زدگان استان در سال 96 و تهیه ماسک در اوایل شیوع ویروس کرونا گفت: انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه اکنون 58 عضو دارد و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار کرمانشاه مهمترین هدف انجمن کارآفرینان است و توانمند‌سازی زنان سرپرست‌ خانوار گام مهمی در ارتقای سطح فردی و اجتماعی آنان است.

وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین ناگزیر باید در طرح‌های توسعه‌ای نقش این قشر در نظر گرفته شده و از آن‌ها حمایت به‌ عمل آید عنوان کرد: در حال حاضر نیز علل و عوامل اجتماعی و اقتصادی فراوانی باعث رشد فزاینده زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست شده است که باید در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرند.

عسکری با بیان اینکه بسیاری از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست به دلیل عدم توانایی و تمکن مالی ناچار هستند تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار بگیرند بیان کرد:  توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نه تنها به اشتغال و افزایش سطح درآمد و تغییر سبک زندگی آنها به سطوح طبقاتی بالاتر اجتماعی و اقتصادی جامعه ارتقا داده، از وابستگی آنها به سازمان‌های حمایتی می‌کاهد و شان و کرامت انسانی خود را همچون سایر اقشار جامعه می‌بینند.

وی اظهار کرد: توانمند‌سازی زنان سرپرست‌ خانوار گام مهمی در ارتقای سطح فردی و اجتماعی آنان است چرا که این امر سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/833/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار استانداری کرمانشاه بحران بیکاری و اشتغال وزارت کار استانداری کرمانشاه بحران بیکاری و اشتغال زنان سرپرست خانوار فروش دفتر چرم دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در پروژه ساختمان استانداری از طبقات مختلف این پروژه بازدید کرد .

در این بازدید استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت : مرحله انتخاب پیمانکار جهت تکمیل از فردا آغاز شود و ظرف ۳ ماه و نیم بایستی معاونت امور عمرانی استانداری در ساختمان جدید مستقر شود .

شفقت افزود : در بحث جانمایی واحدها و طبقات نیز تغییرات و اصلاحات ضروری است که طی جلسه ای که در استانداری تشکیل خواهد شد اصلاحات مورد نیاز ساخت و ساز واحدها و اتاق های ساخته شده تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار لرستان اظهار داشت : این پروژه برای تکمیل نهایی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با برنامه ریزی هایی که خواهیم نمود به مرور با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید .

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در ۱۲ طبقه موسوم به برج امید از ۱۰ سال گذشته آغاز گردیده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899722

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید