Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:39:10 GMT

هدف و رسالت فرابورس توسعه بازارهای مالی است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۸۷۷۱

هدف و رسالت فرابورس توسعه بازارهای مالی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «امیر هامونی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه فرابورس و مرکز وکلا می‌توانند در موضوعات مختلفی همکاری متقابل و دوجانبه داشته باشند، افزود: تقویت حوزه فناوری‌های حقوقی و کمک به تامین محتوای آموزش در حوزه حقوق فناوری مالی، کمک به تامین مالی و نظارت بر درستی اجرای فرایندهای نواورانه مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان و نیز توسعه سواد مالی از جمله زمینه‌هایی است که دو طرف می‌توانند در آن همکاری مشترک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هدف و رسالت فرابورس ایران در بازار سرمایه راه‌اندازی، ایجاد و توسعه بازارهای مالی است، گفت: در این زمینه علاوه بر پذیرش شرکت‌ها و عرضه اولیه سهام آنها، بسیاری از ابزارهای مالی- اسلامی نظیر انواع صکوک نیز برای نخستین‌بار توسط فرابورس وارد بازار سرمایه شد تا دامنه تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بیش از پیش گسترده‌تر شود.

هامونی با یادآوری اینکه تامین مالی نوآوری یکی دیگر از محور فعالیت‌های‌ فرابورس در بازار سرمایه است، ادامه‌داد: یکی از مهمترین محورهای همکاری طرفین در این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی فرابورس در اجرای فرایندهای نوآورانه مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان است، ضمن آنکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تجربه‌های حقوقی درباره مشاوره، کارشناسی، داوری و وکالت پرونده‌های فرابورس و شرکت‌های حاضر در بازارهای تحت نظارت این مجموعه نیز به کمک مرکز وکلا، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، بهره‌برداری و استفاده متقابل از تامین محتوای آموزشی توسط کارشناسان دو طرف نیز از دیگر موارد مورد توجه در این تفاهم‌نامه است که به ارتقای سطح سواد مالی و توسعه کسب‌وکارهای نوپا در کشور کمک می‌کند.

در بخش دیگری از این مراسم «علی بهادری جهرمی» رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز با بیان اینکه این مرکز می‌تواند در حوزه‌های پژوهشی و کارشناسی حقوقی، همکاری مشترکی با فرابورس داشته باشد، اظهارداشت: استفاده متقابل مرکز و فرابورس از تامین محتوای آموزشی توسط کارشناسان و مدرسان یکدیگر، توجه ویژه به موضوع ارتقای سواد مالی و همچنین ارائه خدمات وکالتی و حقوقی، از دیگر موضوعاتی هستند که در این تفاهم‌نامه مدنظر قرار گرفته‌ است.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۷ شهریورماه) عوامل سقوط امروز بازار / آژیر قرمز بورس به صدا درآمد؟ نمای پایانی بورس(۷شهریور۱۴۰۰) / شاخص کل با افت دو هزار واحدی همراه شد بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۷شهریور) / فرار هزار میلیاردی حقیقی ها از مقاومت شاخص کل گزارش روزانه صندوق های ETF ( ۷شهریور۱۴۰۰) / پالایش رکوردشکنی کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فرابورس تفاهم نامه تامین مالی مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد