Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:53:48 GMT

افزایش 26 در صدی مبادلات تجاری قزاقستان و روسیه

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۸۹۵۸

افزایش 26 در صدی مبادلات تجاری قزاقستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، گردش مالی بین قزاقستان و روسیه در نیمه اول سال جاری میلادی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بدین ترتیب، در ماه‌های ژانویه – ژوئن امسال مبادله تجاری بین این دو کشور 10.7 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با نیمه اول سال 2020 میلادی 26.7 درصد افزایش یافته است.

بخش عمده گردش مالی بین دو کشور را  – 69.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد یا 7.5 میلیارد دلار در سال واردات محصولات از روسیه به قزاقستان تشکیل می‌دهد.

صادرات محصولات قزاقی به فدراسیون روسیه 30.4 درصد یا 3.3 میلیارد دلار برآورد شده که ظرف این مدت 48 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد کرده است.

سهم فدراسیون روسیه در ساختار گردش مالی قزاقستان 23.7 درصد، در ساختار واردات 40.8 درصد و در ساختار صادرات 12.1 درصد برآورد شده است.

از روسیه به قزاقستان انواع مختلف کالا وارد می‌شود. برای مثال، در 6 ماه اول سال جاری از روسیه به قزاقستان 375.1 میلیون لیتر آب معدنی، 402.5 هزار تن سیمان پرتلند، 287.6 هزار تن زغال سنگ، 3.6 هزار تن دارو، 299.3 هزار متر مربع تخته چوب، 3.4 میلیون متر مربع کف پوش اتاق، 243.9 میلیون آجر، 509.4 میلیون عدد لگن روشویی وارد شده است.

به نوبه خود از قزاقستان به روسیه ظرف این مدت 39 هزار تن گندم، 11.5 هزار تن برنج، 128.2 هزار تن سیمان پرتلند، 4.6 میلیون تن سنگ آهن، 41 هزار متر مکعب میعانات طبیعی گازی، 27.3 هزار تن کود، 12.4 هزار متر مربع صفحات سرامیکی، 226.8 هزار تن نوشیدنی صادر شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان روسیه مبادله تجاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها