Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خرما در استان خبر داد و گفت: طبق برآوردها هزینه تولید هر کیلو خرما برای کشاورز ۸ هزار تومان است.

خسرو عمرانی صبح امروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت خرما در استان بوشهر به دلیل گرمای هوا حدود ۱۰ روز زودتر از سال‌های قبل در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و برخی نقاط دشتی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود که از این مقدار ۸ هزار تن خارگ، ۳۰ هزار تن رطب و ما بقی خرما باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: عمده خرمای تولیدی استان بوشهر از نوع کبکاب و زاهدی است.

عمرانی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا و هزینه‌های تولیدی بر وضعیت اقتصاد جامعه و مصرف کننده تاثیر گذاشته اما هیچ گونه محدودیتی برای صادرات خرما ایجاد نکرده است به طوری که پارسال ۲۷ هزار تن خرمای استان بوشهر به ارزش ۳۴ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، افغانستان، آسیا میانه، روسیه و اروپا صادر شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال میزان صادرات به ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه طبق برآوردها هزینه تولید هر کیلو خرما برای نخلدار ۸ هزار تومان است، افزود: کیفیت و کمیت خرما در قیمت آن تاثیرگزار است به طوری که خرمای شهرستان تنگستان به نسبت سایر نقاط استان گران‌تر و خرمای بخش ارم و بوشکان از تنگستان بیشتر است.

عمرانی در خصوص خرید تضمینی خرما عنوان کرد: به‌طور معمول در ابتدا فصل برداشت قیمت خرما را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند در ادامه اگر ضرورتی احساس شد دولت اقدام به خرید حمایتی و تضمینی می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: در طول چند سال گذشته وضعیت قیمت‌گذاری خرما مطلوب بود و چرخه اقتصادی شرایطی را ایجاد نمی‌کرد که نیاز به خرید تضمینی باشد، امیدواریم امسال نیز عرضه و تقاضا چنان اتفاق بیافتد که نیازی به خرید تضمینی نباشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در حال حاضر بحث خرید تضمینی خرما هنوز تعیین تکلیف نشده و قیمت خرید تضمینی به کشور ابلاغ نشده است، برای این کار ابتدا باید وزارت جهاد کشاورزی به بررسی و جمع بندی برسد سپس در شورای اقتصاد تصویب شود.

عمرانی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ بهره تک رقمی، تسهیل صادرات، رایزنی با کشورهای هدف برای جلوگیری از اعمال تعرفه واردات و صادرات خرما در قبال میوه‌های گرمسیری مثل سیب از جمله پیشنهادات ما برای رفع مشکلات این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرما خرید تضمینی هزار تن ۸ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید