Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمد سادات روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث بازسازی انقلاب در عرصه های مدیریتی که رهبری بر آن تاکید داشته اند، یک مفهوم بنیادین است که ایشان بر آن تاکید داشته اند نه اینکه مفهومی سطحی و عوامانه باشد.

وی افزود: بازسازی به این معنی نیست که چند نفر از کارگزاران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تغییر بدهند بلکه بازسازی بر اساس حکمت، خرد و عقلانیت باشد و در واقع باید ساختارها عوض شود و بعداز آن کارگزاران، که این امر نیازمند یک تحلیل هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: بازسازی در واقع با نوسازی هم فرق دارد و به این معنی است که شاکله ای بهم ریخته و از گسیخته شده که باید دوباره بنا شود و از خود مفهوم انقلاب این معنا برمی آید چون خود انقلاب به معنی دگرگونی در همه عرصه ها است.

وی با اشاره به تاکید رهبری برعقلانیت گفت: این قید عقلانیت هم ذیل انقلابی‌گری می آید و در واقع عقلانیت در منظومه فکری ایشان جایگاه بالایی دارد و اساسا انقلاب ما نظامی است که از روز اول براساس عقلانیت بوده و حضرت امام خمینی(ره) علی رغم اینکه انقلابی بودند سنجیده و پخته صحبت و عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام سادات افزود: انقلابی گری با رفتار هیجانی و حرف های غیرمسوولانه خیلی متفاوت است بدین معنا که مدیران و دولتمردان در یک بستر انقلابی و عقلانی عمل کرده  و سیاست گذاری کنند و بدور از حب و بغض‌های سیاسی، جنایی وباندبازی از بدنه کارشناسی و نخبگان جامعه در تصمیم گیری ها با الگوی گیری از روش و منش امام و رهبری استفاده کنند که اگر اینگونه باشد بسیاری از مشکلات قابل حل است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه اعتماد عمومی آسیب دیده و تاکید بر ترمیم آن  یادآور شد: در واقع در حال حاضر اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه دولت است در جامعه ما کمرنگ شده و آن هم نتجیه حجم وسیعی از اطلاعات درست و نادرستی است که به مردم منتقل می شود و فضای مجازی هم به عنوان یک فضای افسار گسیخته بی محابا جایگزین نهادها و مراجع قانونی در اطلاع رسانی شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات کردستان اضافه کرد: در کنار اطلاع رسانی فضای مجازی ناکارآمدی در عرصه مدیریتی، فقر و تورمی که در جامعه وجود دارد، بیکاری جوانان، گسترس مفاسد اقتصادی، فرهنگی و تزریق روحیه ناامیدی و ناکارآمدی از سوی نظام سلطه و ایادی به این مساله دامن زده و اعتماد عمومی در کشور مقداری کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه این اعتماد ترمیم شود باید حرف و عمل مسوولان و دولتمردان یکی باشد چرا که در واقع مردم از شعارهای بدون عمل خسته شده‌اند از سوی دیگر گردش صحیح و شفاف اطلاعات و صداقت و تحقق وعده هایی که به مردم داده می شود و انتشار اخبارامید آفرین بجای سیاه نمایی  در رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های معاند و و اتلاف باور جامعه و شفاف سازی دولت و ملت و برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی به ترمیم اعتماد عمومی کمک می کند.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: کشور ما حجم گسترده ای از معضلات اقتصادی، فرهنگی و معیشتی دارد که تنها راهکارش همان مدیریت انقلابی و عقلانی است و در واقع تصمیمات دولت باید یک پیوست عدالت ورزی داشته باشد.

وی افزود: اگر نظام توزیع عادلانه و تصمیمات اقتصادی معطوف به دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و توجه به استان‌های پیرامون و فقیر بیشتر باشد و امکانات در کشور عادلانه توزیع شود، گسترش عدالت در جامعه اتفاق افتاده و می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

وی افزود: اگر مسوولان براساس همان منش رهبر معظم انقلاب که فرمودند در عین انقلابی بودن با عقلانیت و سنجیده عمل کند و حفظ ارتباطشان با مردم، دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری و اهتمام به عدالت که حلقه مفقوده جامعه ما است و بازگشت به شعارهای اولی انقلاب می توان بخشی از مشکلات جامعه را رفع کرد.

رهبر معظم انقلاب درنخستین دیدار اعضای هیات دولت بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن و رفتن به میان مردم، توجه به عدالت در همه دستورالعمل ها، احیا و ترمیم اعتماد و امید مردم، ضرورت اجرای وعده ها و یکی شدن حرف و عمل مسوولان و مبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان  کردند که باید اولویت کاری دولت‌مردان و مسوولان قرار گیرد.

برچسب‌ها کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج دولت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنندج دولت امام خمینی اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد

ایسنا/هرمزگان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مبتنی بر دو راهبرد اعتماد و مشارکت، کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان امروز (هشتم اردیبهشت ماه) در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های بیت مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) تعداد برادران اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری از دو نفر به پنج نفر افزایش پیدا کرد که نشان دهنده راهبرد نظام اسلامی یعنی اعتماد و مشارکت است.

وی با اشاره به دخالت‌ کشورهای مختلف در امور حکمرانی کشور در دوران طاغوت، اظهار کرد: در خاطرات علم و سایر مسئولین زمان شاه به وضوح حضور سفرای کشورهای مختلف در عرصه حکمرانی و گزارش‌گیری از مسئولین ذکر شده که با شرایط اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: امروز لشکر دشمن با تمام توان در برابر جبهه اسلام قد علم کرده و باید بدون توجه به زبان و دین در مسیر خداوند و مسیر رسول خداوند گام برداریم که قطعا در پرتوی جامعه اسلامی شیرینی‌های این مهم به مردم چشانده خواهد شد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، با اشاره به تائید و تاکید راهبردهای مرکز اسلامی توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: اعتماد به طرفین یک اصل در وحدت است. ما به جامعه اهل سنت اعتماد داریم و از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان تصریح کرد: برای اولین بار مدیر مرکز اسلامی کردستان را یک فرد اهل سنت منصوب کردیم؛ چراکه ۸۰ درصد منطقه را اهل سنت تشکیل داده بود. در سایر استان‌ها نیز از جامعه اهل سنت در جایگاه‌های معاون و مدیر میانی استفاده خواهد شد که نشان دهنده اعتماد موجود میان جامعه اسلامی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: حجت‌الاسلام باوقار مدیر سابق مرکز اسلامی از امروز به عنوان مشاور دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت منصوب خواهند شد تا کمی از فعالیت اجرایی فاصله بگیرند و اقدام به تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های کلان اجتماعی و فرهنگی کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است