Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-06@16:17:38 GMT

جولان ۳۰ ساله ها در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۲۵۶

جولان ۳۰ ساله ها در فوتبال ایران

چهره‌های مطرح و تعیین کننده نقل و انتقالات فوتبال ایران بازیکنانی هستند که سومین دهه زندگی‌ خود را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نقل و انتقالات لیگ برتر همیشه فرصتی برای ترمیم نقاط ضعف از سوی تیم‌ها است تا با استراتژی مورد نظر خودشان در این فرصت بتوانند با تیم کامل‌تری پا به مسابقات بگذارند و شانسشان  را برای موفقیت افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان یکی از مواردی که معمولاً مورد توجه بوده و از عناصر اصلی نقل و انتقالات در فوتبال روز دنیا هم محسوب می‌شود، شرایط سنی بازیکنانی است که جذب می‌شوند و باشگاه‌ها معمولاً نسبت به جذب بازیکنان با کیفیت جوانتر و نفرات مستعد و آینده‌دار تمایل دارند و سراغ نفراتی می‌روند که آینده تیم با حضورشان تامین شود و برنامه ریزی بلند مدتی روی خریدهایشان دارند.

با این وجود نقل و انتقالات حال حاضر از این نظر شرایط جالبی تا کنون نداشته و نفراتی که جذب شدند یا صحبت از جذب آنها مطرح است خصوصاً در تیم‌های مدعی و بالانشین جدول میانگین سنی بالایی دارند و این موضوع نگران کننده است. به بررسی وضعیت چهره های شاخص نقل و انتقالات می‌پردازیم.

 

پرسپولیس

پرسپولیس تا کنون ۵ بازیکن جذب کرده است. علیرضا ابراهیمی ۳۱ ساله، حامد پاکدل ۲۹ ساله، علی نعمتی و رضا اسدی ۲۵ ساله و رضا دهقانی ۲۳ ساله. شاید به طور میانگین عملکرد پرسپولیس از لحاظ میانگین سنی جذب بازیکن بد نباشد ولی چهره‌های شاخصی که جذب این تیم شدند این میانگین را زیر سوال می‌برند. ابراهیمی احتمالا قرار است جای کنعانی زادگان را در ترکیب اصلی بگیرد و پاکدل هم جانشین مغانلو خواهد شد و اسدی هم به جای نوراللهی به ترکیب اضافه می‌شود که در این بین فقط در مورد اسدی و جانشینی او با نوراللهی بازیکن جوانتر جایگزین شده و در دو مورد دیگر میانگین سنی ترکیب اصلی بالا رفته است و از طرفی بازیکنی مثل دهقانی بعید است در ترکیب اصلی سرخپوشان جایی داشته باشد.

یکی از نفراتی هم که مد نظر پرسپولیس است و احتمالا جذب خواهد شد، کی‌روش استنلی، مهاجم سابق سپاهان است که ۳۳ سال دارد و می‌تواند این آمار را بالاتر هم ببرد.

 

استقلال

شرایط آبی‌های پایتخت در موردی که گفته شد حتی بدتر است رقیب سنتی است. آنها قاسمی نژاد ۳۵ ساله را جایگزین قایدی ۲۲ کردند و زبیر نیک نفس ۲۸ ساله و عارف آقاسی و جعفر سلمانی ۲۴ ساله هم جذب شدند. صحبت از لوسیانو پریرا ۳۷ ساله هم در استقلال به طور جدی مطرح است که قرار است جانشین دیاباته ۳۳ ساله شود و این موضوع هم روی میانگین سنی استقلال تاثیر منفی شدیدی خواهد گذاشت. استقلال البته امیرحسین حسین زاده ۲۰ ساله را هم جذب کرده که و در آستانه امضای قرارداد با جلالی ۲۳ ساله هم هست ولی نفرات شاخص میانگین سنی بالایی دارند.

 

سپاهان

سپاهان شاید اوضاعی نسبتاً بهتر از دو تیم مطرح پایتخت در این خصوص داشته باشد ولی این به معنی خوب بودن شرایط نیست. مسعود ریگی ۳۰ ساله از استقلال یکی از نفرات شاخصی بود که جذب سپاهان شد و به جز او، این باشگاه اقدام به جذب احمدزاده ۲۸ ساله و مغانلوی ۲۶ ساله هم داشته است. آنها در خط دروازه هم به دنبال جانشین پیام نیازمند جدا شده هستند و در جذب رشید مظاهری ۳۳ ساله، محسن فروزان ۳۳ ساله و علیرضا حقیقی ۳۲ ساله هم موفق نبودند و احتمالا گلری که جذب این تیم خواهد شد هم بالای ۳۰ سال خواهد بود.

 

سایرین

احمد زنده روح ۲۹ ساله، محمدرضا خانزاده ۳۰ ساله، فرشید اسماعیلی ۲۷ ساله و… از جمله نفراتی هستند که جزو چهره های شاخص نقل و انتقالات حال حاضر بودند که یا تیم فصل بعدشان مشخص شده یا هنوز در حال رایزنی در این خصوص هستند. نفراتی مثل میلاد فخرالدینی که به آلومینیوم پیوسته یا علیرضا نقی زاده، تنها جذب قطعی تراکتور تا این لحظه یا رضا خالقی فر که به خط حمله ذوب آهن اضافه شده هم از جمله بازیکنانی هستند که تا کنون جابجا شدند و چهره های نقل و انتقالاتی بودند و این شرایط سنی پیام افزایش سن چهره های شاخص لیگ برتر فوتبال ایران را می رساند که پیام خوبی نیست. خروج چهره های جوانی مثل نیازمند، محبی و قایدی و جایگزین شدن نفراتی که از لحاظ سنی با آنها قابل مقایسه نیستند ضعف لیگ در پرورش ستاره های جدید را نمایان می کند که در ادامه راه فوتبال ایران از آن آسیب جدی خواهد خورد. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال استقلال تهران پرسپولیس سپاهان اصفهان لیگ برتر فوتبال چهره های شاخص فوتبال ایران میانگین سنی ساله هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سرمربی پورتو به درخشش طارمی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پورتو شب گذشته در سی‌ودومین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر پرتغال در خانه چاوز با ۳ گل پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم پورتو زننده گل سوم تیمش در دقیقه ۷۳ از روی نقطه پنالتی بود و همچنین گل دوم پورتویی‌ها در دقیقه ۱+۴۵ را ساخت.

بیشتر بخوانید:
مهدی طارمی دنبال گرفتن تابعیت پرتغال

سرجیو کنسیسائو، سرمربی تیم فوتبال پورتو در نشست خبری پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت: همان‌طور که در این بازی دیدید، مهدی طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد. این برای من مهمترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، زیرا فکر می‌کنم فصل آینده به تیم دیگری می‌رود.

کنسیسائو افزود: بازیکنانی دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آنهایی که قرارداد ۴ ساله دارند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز این‌گونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

سرمربی پورتو افزود: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. با این حال که هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهم در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229455 برچسب‌ها مهدی طارمی

دیگر خبرها

  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • احمقانه است که از طارمی استفاده نکنیم
  • واکنش سرمربی پورتو به درخشش طارمی
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)