Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که در کل تاریخ کشور ما بی نظیر است. کرونا یک معضل جهانی است و باید آن را مدیریت کنیم و جا دارد از مدافعان سلامت که حماسه عظیم آفریدند قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اولویت وزارت بهداشت مقابله با بیماری کروناست؛ این ویروس در سطح جهان تلفات بسیاری داده و خانواده‌های بسیاری را عزادار کرده است.

عین اللهی افزود: همکاران ما در همه استان‌ها با تمام امکانات در حال خدمت رسانی هستند. معتقدم هیچ بیماری نباید بدون درمان از بیمارستان خارج شود، به همین منظور باید تمام نیرو‌ها را بسیج کنیم.

وزیر بهداشت درباره درمان بیماری کرونا بیان کرد: ما در بیماری کرونا ٢ فاز استقرار ویروس در بدن و عوارض پس از آن را داریم، من همیشه کرونا را به زلزله تشبیه می‌کنم. ویروس در مرحله اول سیسستم بدن را مختل می‌کند و پس از آن ما با کنترل بیماری می‌توانیم از عوارض جلوگیری کنیم، زیرا عوارض بعد از حمله اولیه موجب مرگ و میر می‌شود و مدیریت بیمار مبتلا به کرونا اهمیت بسیاری دارد.

عین اللهی گفت: در بیمار مبتلا به کرونا تا حد امکان بیمار نباید اینتوبه شود و باید اکسیژن را از راه‌های غیرتهاجمی بالا ببریم. نگه داشتن و رساندن اکسیژن به بیمار نقش حیاتی در درمان دارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سرکشی داشته باشند، گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در عرصه حضور داشته باشند و باید خدمتگزار مردم باشند. حضور در عرصه خدمت، ارزشمند است بنابراین سرکشی مرتب به مراکز درمانی و بیمارستان بسیار مهم است.

او تصریح کرد: باید از همه امکانات بسیج و سپاه و حوزه آموزش استفاده کرد. فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود. گاهی شاهد عدم رعایت‌ها هستیم؛ در مواردی تعداد بسیاری از اعضای خانواده در مهمانی‌ها مبتلا شده اند. باید توجه داشت تنها راه کنترل کرونا واکسیناسیون است و این تجربه جهانی محسوب می‌شود.

عین اللهی افزود: واکسیناسیون مرگ و میر را کاهش می‌دهد اگرچه افراد واکسینه شده هم مبتلا می‌شوند، اما از مرگ و میر جلوگیری می‌شود. انتظار داریم مردم هم همکاری کرده و از تزریق واکسن خوددرای نکنند.

او درباره واکسیناسیون کرونا بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و همه ارگان‌ها همزمان با اینکه تولیدواکسن پیش می‌رود، واردات هم صورت گیرد و واکسیناسیون تسریع شود. از هفته آینده شاهد میزان قابل توجهی واکسن خواهیم بود.

عین اللهی گفت: ما دانشمندان بسیاری داریم و باید کمیته علمی کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شود و این یک ضرورت است. شیوه نامه‌ی بهداشتی باید با در نظر گرفتن شیوه نامه کشوری و محلی اجرایی شود، همچنین درباره تجویز دارو هم نکات سطح بندی و اینکه چه کسانی باید دارو‌های کرونا را تجویز کنند، مشخص شوند. باید میزان مرگ و میر و علل آن در بیمارستان‌ها و استان‌ها ارزیابی شود و اگر در مرکز درمانی آمار مرگ و میر بالاست با ارزیابی میزان مرگ و میر کاهش پیدا کند.

تقویت زیر ساخت پزشک خانواده ضروری است 

او با بیان اینکه اولویت ما بهداشت است، گفت: هر چه به بهداشت بیشتر اهمیت دهیم، سلامت مردم بیشتر تامین می‌شود. باید به شبکه بهداشتی توجه شود، پرسنل بهداشتی به هیچ وجه نباید جا به جا شوند و به بیمارستان بروند و این خط قرمز ماست. پرسنل و تشکیلات بهداشت را باید بیشتر تقویت کنیم، برنامه داریم که زیر ساخت پزشک خانواده و پرونده الکترونیک تقویت شود.

عین اللهی درباره آموزش پزشکی بیان کرد: به دلیل بیماری کرونا آموزش کشور در ایران و جهان دچار صدمه شده و بهترین روش آموزش چهره به چهره است. برنامه اصلی ما بازگشایی دانشگاه‌هاست و ما واکسیناسیون هدفمند را دنبال می‌کنیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بازگشایی شوند چرا که این روند کنونی آینده کشور را به خطر می‌اندازند.

او ادامه داد: از روسای دانشگاه‌ها درخواست داریم زمینه را فراهم کنند و کلاس‌ها از آغاز سال تحصیلی دانشجو پذیر باشند. می‌توان بخشی از دانشجویان حضوری و بخشی مجازی باشند و تشکیل دادن کلاس‌ها و حضور اساتید الزامی است و باید محیط آموزشی تشکیل شود و کار عملی باید در محیط باشد و حضور دانشجویان رشته‌های سلامت در بالین و محیط باید عملی شود.

وزیر بهداشت درباره تامین دارو تصریح کرد: نباید کمبود دارو داشته باشیم. ممکن است توزیع دارو مشکل داشته باشد براین اساس توجه به سیستم تی تک باید مورد توجه قرار گیرد و دارو‌های خاص باید در سیستم بیمارستانی ثبت شود تا از تجویز منطقی دارو و میزان مصرف باخبر شویم.

او تصریح کرد: ما مشکلی در تامین سرم نداریم و ممکن است در توزیع مشکل باشد. مقرر شده تا توزیع انجام گیرد تا کمبود کاذب رفع شود البته مصرف مطابق گایدلاین‌ها باید باشد، برخی افراد فکر می‌کنند هر چه پزشک دارو بیشتر تجویز کند، پزشک بهتری است که این نکته درست نیست.

در حال تکمیل ...  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه های علوم پزشکی روسای دانشگاه ها بیماری کرونا وزیر بهداشت عین اللهی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،امیرحسین استقلال گفت: این رویداد با هدف آشنایی با آخرین دستاورد‌های پزشکی بازساختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن وصال شیرازی هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: پزشکی بازساختی رویکردی نوین در علوم پزشکی است که به جای درمان علائم بیماری، به دنبال ترمیم و بازسازی بافت‌ها و اندام‌های آسیب دیده است. این حوزه از پزشکی با استفاده از سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، مهندسی بافت و سایر تکنیک‌های پیشرفته سلول درمانی و ژن درمانی به درمان بسیاری از بیماری‌ها و بازسازی بافت‌های بدن می‌پردازد.
استقلال تصریح کرد: پزشکان می‌توانند با بهره‌گیری از این روش‌ها به بیمارانی که قبلا امیدی به درمان نداشتند از جمله بیماری‌های خود ایمن، مغز و اعصاب، قلبی و ناباروری کمک شایانی کنند و همچنین تغییرات چشمگیری در بهبود و ترمیم آسیب‌های مفصلی، عضلانی، و اسکلتی ایجاد کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: تاکنون در دنیا درمان‌های زیادی در زمینه پزشکی بازساختی برای درمان سرطان‌های خونی، درمان آتروفی عضلانی نخاعی، هموفیلی، تالاسمی بتا، سرطان مثانه، ترمیم نقص‌های جمجه، زخم‌های دیابتی و مزمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر وجود دارد و در کشورمان نیز روش‌های تایید شده برای سلول درمانی و فرآورده‌های آن وجود دارد و محققان و پزشکان کشورمان دستاورد‌های ارزشمندی در این زمینه به بیماران عرصه کرده‌اند.
استقلال بیان کرد: مخاطبان این رویداد پزشکان عمومی و متخصصین در همه رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکتری علوم پایه پزشکی و مرتبط با سلامت هستند، از محور‌های این رویداد می‌توان به معرفی آخرین دستاورد‌ها و کاربرد پزشکی بازساختی در درمان بیماری‌های مختلف، چالش‌ها و فرصت‌های پزشکی بازساختی در ایران و آشنایی بیشتر پزشکان با ظرفیت پزشکی بازساختی اشاره کرد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: از مزایای شرکت در این رویداد برای پزشکان آشنایی با جدیدترین روش‌های درمانی در پزشکی بازساختی، بهره‌گیری از اساتید برجسته و صاحب‌نام در این زمینه و تبادل نظر با سایر متخصصان و همکاران پزشکی بازساختی است.
وی، زمان برگزاری این رویداد تخصصی جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و مکان آن را هتل بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی Rmreg.fars-jd.ac.ir ثبت‌نام کنند.
استقلال با بیان اینکه با توجه به محدودیت ظرفیت، ثبت‌نام در سایت الزامی است، افزود: ثبت‌نام در این رویداد رایگان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.
عضو شورای فرهنگ عمومی فارس یادآور شد: در این رویداد جوایزی از سوی سفیر بورد بین‌المللی پزشکی بازساختی به ۱۰ نفر از برترین‌های پزشکی بازساختی ایران شامل محققان و شرکت‌های فعال در زمینه پزشکی بازساختی که فعالیت‌های برجسته‌ای در این زمینه داشته‌اند، اعطا می‌شود لذا فعالان حوزه پزشکی بازساختی اعم از ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط، پزشکان و محققان می‌توانند با ارسال رزومه به دبیرخانه رویداد از طریق ایمیل nihealthcity@gmail.com در این رقابت شرکت کنند.
وی همچنین گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات و خدمات مرتبط با پزشکی بازساختی به‌عنوان برنامه جانبی این رویداد تخصصی، شرکت‌های فعال در این حوزه در صورت علاقه‌مندی به معرفی محصولات و خدمات، می‌توانند جهت هماهنگی و رزرو غرفه با دبیرخانه رویداد به شماره ۰۹۳۹۲۸۳۴۸۳۸ تماس حاصل کنند.
استقلال با بیان اینکه این برنامه به همت و همکاری جهاددانشگاهی فارس، نظام پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد، گفت: به زودی برنامه مهارت‌آموزی در زمینه پزشکی بازساختی نیز در شیراز برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا