Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@18:33:05 GMT

اگر سگ دارید، مراقب کیست هیداتیک در بدن خود باشید

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۴۰۱

اگر سگ دارید، مراقب کیست هیداتیک در بدن خود باشید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمود رضا رسولی اظهار کرد: طیف وسیعی از بیماری مشترک بین انسان و حیوانات وجود دارد که مردم باید تمامی الزامات بهداشتی را رعایت کنند تا گرفتار بیماری مشترک بین انسان و حیوانات نشوند.

وی افزود: یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان حیوان، هاری بوده که در این راستا سگ‌های صاحبدار نیز علیه هاری واکسینه می‌شوند چرا که بیشتر گزش‌ها از طریق سگ‌های صاحبدار به وقوع می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رسولی با بیان اینکه طیف وسیعی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این بیماری‌ها که مشترک بین سگ و انسان بوده کیست هیداتیک است که انگل این بیماری در روده سگ به‌صورت کرم نواری زندگی می‌کند و تخم‌های این انگل با مدفوع سگ دفع می‌شود و در بدن میزبان کسیت هیداتیک ایجاد می‌کند.

دکتر رسولی ادامه داد: در صورتیکه دام، تخم‌های این سگ را به همراه علف بخورند در بدنشان کیست ایجاد می‌شود که این کیست‌ها در کبد حیوان کیست ایجاد می‌کنند و در صورت ذبح دام کبد حیوان باید دور ریخته شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: در صورت ایجاد کیست هیداتیک در بدن انسان نیاز به جراحی دارد و تنها راه درمان آن جراحی است، بنابراین این‌گونه بیماری‌ها در صورت عدم رعایت الزامات بهداشتی خطرات جانی برای انسانها به دنبال دارد.

وی به وجود کک، شپش و سیر مصادیق بر روی سطوح بدن سگ اشاره کرد و گفت: اگر الزامات بهداشتی رعایت نشود این موجودات که بر روی سطح مو و پوست سگ‌ها زندگی می‌کند مشکلاتی را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سگ کیست هیداتیک مشترک بین انسان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند