Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:36:20 GMT

طرح بهسازی محور دستجرد – تفرش افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۴۵۷

طرح بهسازی محور دستجرد – تفرش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به‌منظور صیانت و ارتقاء سطح سرویس راه‌ها، طرح بهسازی محور دستجرد – تفرش اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد رضا زیدآبادی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: با توجه به‌موقعیت ییلاقی بخش خلجستان و فرآوانی تولید‌های باغی دراین بخش از استان، طرح بهسازی و ارتقا سطح سرویس آن، همواره در دستور کار بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زید آبادی در ادامه با اشاره به‌دیگر مشخصه‌های این محور پرتردد که نزدیکترین راه ارتباطی شهرستان تفرش با مرکز کشور می‌باشد، افزود: تامین ایمنی حداکثری این محور به‌دلیل ترافیک ترکیبی و حجیم روز‌های پایانی هفته و مناسبت‌های تقویمی و همچنین تک بانده بودن آن، دراولویت اقدام‌های اداره کل متبوع قرار دارد.

محمد رضا زیدآبادی با یادآوری اینکه ۶ کیلومتر ازمحور دستجرد – تفرش حدفاصل روستای فوجرد – گردنه گیان درمنطقه کوهستانی و برف گیر واقع شده تصریح کرد: ارائه سطح سرویس مناسب به‌منظور تسهیل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی به‌خصوص درفصول بارش، درقالب طرح بهسازی، شامل لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت و ... از نیمه تیرماه سال جاری آغاز شد.

معاون راهداری قم طول مسیر طرح بهسازی محور دستجرد – تفرش را ۶ کیلومتر و عرض آن را نیز، متغیر و بین ۷ تا ۱۰ متر اعلام و یادآورشد: جهت اجرای این طرح بالغ بر سه هزار تُن آسفالت استفاده شده‌است.

زیدآبادی هزینه اجرایی این طرح را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال دانست و بیان داشت: تمامی هزینه اجرایی این طرح از محل اعتبار‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تامین شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم درپایان ضمن یادآوری بازه زمانی مناسب اجرا و به‌بهره‌برداری رسیدن طرح بیان کرد: با توجه به‌موج پنجم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده، اما به‌همت جهادی مجموعه دست اندرکار این طرح طی مدت ۲۰ روز و از ۱۵ تیرماه تا پنجم شهریورماه اجرا و به‌بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای طرح عمرانی محور دستجرد طرح بهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه از آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در این شهرستان خبر داد.

رضا علی‌نسب با اشاره به آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه اظهار کرد: این اراضی در مسیر گمبوعه شهرستان حمیدیه قرار داشتند که در دو دستور قضایی آزادسازی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت اداره راهداری اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی این دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم راه، گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه برخورد کند.

علی‌نسب با بیان اینکه برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم راه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان