Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:06:57 GMT

تاکيد شوراي اروپا براي پذيرش مهاجران افغان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۴۹۴

خبرگزاری آریا- شورای اروپا تعهدات کشورهای عضو در پذیرش مهاجران افغان را گوشزد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شورای اروپا روز دوشنبه از 47 کشور عضو خواست در مورد پذیرش افرادی که از افغانستان فرار می کنند متعهد باشند و در همین خصوص بر ظرفیت فردی و جمعی دولتها برای اطمینان از حمایت آنها تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ،‌ دونیا میاتوویچ کمیسر حقوق بشر شورای اروپا در بیانیه ای گفت: کشورهای عضو این شورا باید به طور رسمی متعهد شوند که ورود افرادی را که از وضع هولناک در افغانستان فرار می کنند مطابق با تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ورود افغانانی که خواهان حمایت هستند می تواند یک چالش باشد ، اما این چالش باید بر اساس اصول موجود در حقوق بشر اروپا برداشته شود و حتی آن را به فرصت تبدیل کرد.
میاتوویچ از کشورهای عضو شورای اروپا خواست سه اقدام را انجام دهند: تسریع و تقویت آمادگی برای ورود پناهجویان. اطمینان حاصل از اینکه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به ضرر حقوق بشر تمام نشود. پایان دادن به روند بازگرداندن مهاجران افغان به کشورشان.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروپا افغان شورای اروپا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی