Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:58:03 GMT

سفر به این مقاصد هیجان انگیز را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۷۳۲

سفر به این مقاصد هیجان انگیز را فراموش نکنید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تصور کنید هم عظمت دریا و آرامش ساحل را پیش‌ِرو دارید، هم قدم زدن زیر سایه درخت‌ها در جنگل‌های خاص را تجربه می‌کنید؛ هم از صفای اقامت چند روزه در کلبه‌های جنگلی شمال کیف می‌کنید و هم لذت اقامت را با اجاره ویلا در این مقاصد را تجربه کرده‌اید.

شمال دقیقاً در تمام این لذت‌های متنوع و درعین‌حال بدیع معنا می‌شود و به همین خاطر، سفر به مناطق شمالی از تکرارنشدنی‌ترین تجربه‌های یک گردشگر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تاکنون تجربه سفر به شهرهای شمالی را نداشته‌اید، مطالعه این مقاله دقیقاً برای شماست. حتی اگر بارها سفر به شمال را با تمام وجود تجربه کرده باشید، دلتنگی تماشای دریا به این آسانی‌ها رهایتان نمی‌کند.

همچنین ممکن است تجربه سفر مجازی تاحدودی در رفع دلتنگی‌ها موثر باشد پس بدون مقدمه‌چینی، اصل‌مطلب را با معرفی هیجان‌انگیزترین مقاصد شمال کشور پیش می‌بریم.

سواحل متل‌قو؛ جذاب‌ترین هم‌آغوشیِ طبیعت و تفریحات مدرن

متل‌قو از شهرهای پرطرفدار و خوش آب‌وهوای شمالی برای سفر و اجاره ویلا است که در عباس‌آبادِ مازندران قرار دارد. چیزی که متل‌قو را خاص جلوه می‌دهد، زیباییِ تماشای جنگل و دریا در کنار هم است.

در دل جنگل‌های سرسبز متل قو، جاذبه‌های دیگری مانند غار آبی دانیال هم وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

اما از هرچه بگذریم، سخن از پلاژ ساحلی مشهور متل‌قو خوش‌تر از سایر تفریحات است. به لطف این پلاژ، شنا در دریای خزر و انجام ورزش‌های ساحلی هیجان‌انگیز مانند والیبال دسته‌جمعی، می‌تواند پیشنهاد جذابی برای گردشگران باشد.

همچنین فرصت ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل متل قو، یکی از جالب‌ترین تفریحات این منطقه است. فعالیت‌های تفریحی دیگر مانند جت‌اسکی و پاراسل برای طرفدارانِ تشدید ضربان قلب، به یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سفر بدل می‌شود. حالا به همه این‌ها لذت جنگل‌نوردی را هم اضافه کنید! متل‌قو یک جاذبه گردشگری تمام‌عیار است.

جنگل‌های دالخانی رامسر؛ زمان قدم زدن در بهشت

حتماً اسم دالان بهشت رامسر را شنیده‌اید و اگر نشنیده‌اید، دقیقاً منظورِ ما، همین جنگل‌های فوق‌العاده دالخانی هستند. در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، تصور کنید تونلی رویایی وجود دارد که با اجاره ویلا در رامسر می‌توانید در نزدیکی آن اقامت کنید که دورتادورش درختان بالابلند و سرسبز، دست‌دردست هم، در آغوش‌تان می‌کشند و البته با حضور افتخاری مه صبحگاهی با آن آب‌وهوای بی‌نظیر که حجت را بر تجربه یک سفر هیجان‌انگیز تمام می‌کند.

جدای از این‌ها، جنگل‌های دالخانی به‌شدت سوژه نابی برای قاب‌های عکاسان به شمار می‌روند و اگر عکاس باشید، بهترین مقصد شمال را انتخاب کرده‌اید. وجود رودخانه و آبشاری در جنت رودبار از دیگر جذابیت‌های این جنگل به شمار می‌روند.

زیبایی دالان بهشت رامسر به بکر بودن طبیعت آن است. از جنگل‌های دالخانی انتظار تفریحات هیجان‌انگیز و مدرن را نداشته باشید اما حتی تصور برقراری پیکنیک‌های کوچک خانوادگی در آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی، باعث می‌شود تصاویر جذابی گوشه ذهن‌تان نقش ببندد.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود و امکانات تفریحی بی‌نظیر

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود، مکانی امن و در عین‌حال جذاب در شهر دیدنی چالوس است. طبق تجربیات شمال‌دوستان و کسانی که به صورت حرفه‌ای تک‌به‌تک مناطق شمالی را سیاحت کرده‌اند، لذت اجاره ویلا در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، لذت دیگری است.

تصور کنید محیطی زیبا و آرام به لطف ساحل امنِ همجوار جنگل وجود دارد و در کنارِ آن محیطی مخصوص عشاق ماهیگیری هم باشد.

تفرجگاه نمک‌آبرود در کنار تمام احترامش به طبیعت سرسبز شمال، با ایجاد فرصت‌هایی جهت اسب‌سواری بر شن‌های نرم ساحل، پیست دوچرخه‌سواری، شهربازی، شاتل و جت اسکی، یکی از زیباترین قسمت‌های سفر به شمال محسوب می‌شود. همچنین توصیه می‌شود اقامت حداقل چندین‌ساعته در این ساحل تفریحی را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

جنگل سی‌سنگان؛ یکی از بهترین پارک‌های جنگلی شمال

در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور، سی‌سنگان را می‌بینید که یک پارک جنگلی همه چیزتمام است؛ در حقیقت تنوع گونه‌های گیاهی و درختان سراسر سرسبزش هوش از سر گردشگرانِ دوست‌دار طبیعت می‌برد! دریا و جنگل در سی‌سنگان در کنارهم‌دیگر، جاودانه می‌شوند و از تکرارنشدنی‌ترین لحظه‌های سفر به شمال، وقتی است که در دل جنگل سی‌سنگان، نسیم دریا گونه‌های شما را نوازش می‌کند و یادآوری می‌کند که این آب‌وهوای معرکه، از حضور درختان و دریا نشات می‌گیرد.

سی‌سنگان شمال، یک جنگل کاملاً محافظت‌شده است و به همین دلیل برای خوابیدن در شب نگرانی خاصی وجود ندارد. می‌توانید در کلبه‌های چوبی و یا چادرهای شخصی، استراحت کنید و لذت بیدار شدن با صدای پرندگان را از دست ندهید.

سی‌سنگان در عین طبیعت زیبا، از امکانات مدرن و تفریحی دیگر مانند رستوران‌ها و کافه‌های داخل جنگل، قایق‌سواری، پلاژ بانوان و آقایان، استفاده از موتورچهارچرخ و شاتل دریایی هم بهره‌مند است. اگر زمان کمی برای‌تان در سفر به شمال باقی مانده و قصد دارید با یک تیر، چند نشان بزنید، جنگل سی‌سنگان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

اجاره کلبه چوبی و ویلا در شهرهای شمالی

اجاره کلبه چوبی در نواحی شمال، می‌تواند تجربه باکیفیت‌تری از سفرهای شمالی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. از آنجایی‌که برخی از مناطق شمال قابلیت سکونت در شب را ندارند، بهتر است قبل از سفر به منطقه موردنظر آگاهی نسبی از شرایط اسکان را به دست بیاورید و اطلاع از گزینه‌هایی که به بهبود شرایط سفر کمک می‌کنند، مانند اجاره ویلا یا کلبه‌های چوبی را در گوشه ذهن داشته باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5293605

منبع: مهر

کلیدواژه: شمال کشور گردشگری سفرهای تابستانی کسب و کار سرمایه گذاری صنعت خودروسازی کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا بازار سرمایه آشپزخانه دکوراسیون منزل گروه صنعتی ایران خودرو موبایل پلاستیک سیستم ایمنی لیزر ایران خودرو هیجان انگیز سفر به شمال اجاره ویلا نمک آبرود سی سنگان متل قو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی

به گزارش "ورزش‌سه"، اگرچه نتیجه این مسابقه در پایان به سود شاگردان مهدی رجب‌زاده در حضور 15هزار نفری هواداران عاشق این تیم رقم نخورد، اما فرصت خوبی برای نشان دادن عشق به فوتبال و دلتنگی‌شان برای لیگ برتر بود. این دیدار با سه گل به سود گل‌گهر تمام شد تا شاگردان اوزونیدیس امیدوار به کسب یک جام در فصل جاری بمانند.

با هم نکات جالب توجهی از این مسابقه را مرور می‌کنیم:  

۱. ورزشگاه حافظیه شیراز طی دو سال اخیر این حجم از هوادار را به خود ندیده بود. هواداران شیرازی از روزی که به لیگ یک سقوط کردند، ذوق و شوقشان به فوتبال کور شد و به قول خبرنگاران شیرازی آنها از دوری لیگ برتر افسرده شده‌اند اما دیروز حضور گل‌گهر آنها را به وجد آورد و‌ شور و شوق به حافظیه بازگشت.
۲. از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۱۵ به یکباره ورزشگاه حافظیه مملو از هواداران شیرازی شد و فوج فوج هوادار به استادیوم آمد. هواداران سیرجانی هم توسط کانون هواداران باشگاه گل‌گهر به شیراز اعزام شده بودند تا گل‌گهر در شیراز احساس غریبی نکند.

۳. کاکوها از «احمد زنده روح» طی مراسمی تجلیل کردند. زنده روح دو فصل گذشته در شیراز در خدمت فجر بود و زحمت زیادی برای آنها کشید.
۴. بهترین قرعه جام حذفی برای گل‌گهر و فجر همین قرعه بود. فجر تمرکز اصلی‌اش روی صعود به لیگ برتر است و از این بازی یک استفاده تدارکاتی خوب کرد تا تیم و هواداران فجر برای بازی مهم هفته آینده برابر خیبر تمرین کنند.
گل‌گهر نیز یک صعود بی دردسر می‌خواست تا به جمع هشت تیم صعود کننده اضافه شود.

۵. اردیبهشت شیراز برای سیرجانی ها خوش یُمن بود و آنها را از بحران خارج کرد، به ویژه آنکه آنها هفته بعد دربی حساس برابر مس رفسنجان را در پیش دارند.
۶. در حافظیه طلسم گل‌گهر شکست. از گلزنی زائر کاظمینی مهاجم گل‌گهر که از زمان انتقالش به گل‌گهر گلزنی نکرده بود تا برد گل‌گهر در سال جدید.
۷. تورس لالیگایی این روزها تلخ و تیز و برنده تر از هر زمانی است. او متعصبانه می‌جنگد، پاس گل می‌دهد و گلزنی می‌کند. گل‌گهر برای حفظ او‌ کار سختی دارد و باید از همین امروز مذاکره با او و سایر بازیکنان تاثیرگذارش را برای تمدید شروع کند.
۸. در شیراز همه سراغ پیراهن تیکدری را می‌گرفتند. این علاقه به تیکی ربط داشت یا شماره پیراهنش (11) را نمی‌دانیم. بعید است تیکدری پیراهنش را در حافظیه حفظ کرده باشد.

۹. در فوتبال شیراز جای خالی اسپانسر به شدت احساس می‌شود. آنها همه چیز دارند به جز حامی مالی. هواداران پر شور، شهر زیبا و فوتبالیست بااستعدادِ فراوان.
۱۰. حضور اسفندیار پور مدیرعامل، حدیدی رئیس هیئت مدیره و صادقی معاون باشگاه گل‌گهر در ورزشگاه نشان از اهمیت این بازی برای آنها داشت.

با این پیروزی گل‌گهر و اوزونیدیس نفس راحتی کشیدند و حالا رفته رفته با بهبود وضعیت مصدومین، آنها آماده دربی می‌شوند. رفسنجان سال‌ها در حسرت برد دربی مانده. دربی مهمی که از آنچه در تقویم می‌بینید به شما نزدیکتر است!

عکس‌ها جواد نادری‌پور

دیگر خبرها

  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!