Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@01:08:15 GMT

کشف ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۷۵۹

کشف ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

مهدی نقدی، با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار، به همشهری آنلاین گفت: در طول ۵ ماه اول سال؛ بازرسی و عملیات ویژه رصد کالاهای قاچاق طی گشت مشترک تعداد ۳ هزار ۲۰۰ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

وی گفت: بیشترین موارد بازرسی از انبارها و محل نگهداری کالا در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان سازمان صمت گیلان با جدیت کامل پرونده های متشکله از واحدهای متخلف را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده تا برخورد قانونی با آنها اعمال شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به این که عمده تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، احتکار  و عدم درج قیمت است، ادامه داد:  بازرسان ما به طور مستمر و به صورت گشت مشترک با دیگر بازرسان دستگاههای نظارتی رصد کالاهای ضروری و مایحتاج پر مصرف را در سطح  استان بررسی و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی اعمال می‌شود.

مهدی نقدی با بیان این که گزارشات مردمی از سوی ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان دریافت و به آن رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: در مدت یاد شده ۲ هزار و ۳۳ شکایت ثبت در حوزه قاچاق، ۹۳۵ پرونده رسیدگی و اعلام نتیجه شده و ۴۱۴ مورد آن در حال رسیدگی است.

معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت گیلان همچنین اظهار کرد: همشهریان محترم می‌توانند در صورت مشاهده و بروز هر گونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، آن را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 623817 برچسب‌ها قاچاق قاچاق - قاچاقچی استان گیلان وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاچاق قاچاق قاچاقچی استان گیلان وزارت صنعت تجارت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی