Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی عباسی‌کسانی امروز در جمع اصحاب رسانه درباره روش کلاهبرداری جدید با نام و نرم‌افزار همیاب ۲۴ هشدار داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی، کلاهبرداران به دنبال فرصت هستند تا از طریق راه‌اندازی سایت‌های جعلی حساب شهروندان را خالی کنند.

وی در خصوص  شگرد کلاهبرداری نرم‌افزار همیاب ۲۴، گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه «مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم افزار همیاب ۲۴ پیگیری کنید» به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت دانلود اپلیکیشن مذکور در ذیل این پیامک درج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام ‌خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به اخذ دسترسی به پیامک‌ها توسط برنامه امکان سرقت رمز دوم و برداشت از حساب به‌وجود می‌آید.

وی گفت: هم‌استانی‌های عزیز به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت همیاب ۲۴ به نشانی https:‎//hamyab24.ir است، لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

کسانی ادامه داد: شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را صرفا از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان‌های ذی‌ربط اخذ کرده است دانلود و استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان اگر مشکی داشتند با شماره تلفن ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۸ با مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند تا راهنمایی شوند ومی‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا کرمانشاه نرم افزار اطلاعات رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در فاز نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی