Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@22:26:21 GMT

درخواست واکسن برای مربیان ورزشی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۰۱۱۵

معاون وزیر ورزش و جونان طی نامه‌ای از وزارت بهداشت درخواست کرد تا واکسیناسیون مربیان ورزشی ۲۸ هزار باشگاه انجام شود.

خبرگزاری میزان - به دنبال پیگیری و مطالبه واکسیناسیون مربیان ورزشی «مدافعین سلامت»، مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جونان طی نامه‌ای از وزارت بهداشت درخواست کرد تا واکسیناسیون مربیان ورزشی ۲۸ هزار باشگاه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر باشگاهداران ورزشی در ایام کرونا با مشکلات عدیده اقتصادی روبه رو شدند. کارشناسان معتقدند عدم توجه به مشکلات این حوزه باعث کم تحرکی و کاهش سرانه ورزشی کشور خواهد شد. قطعا عدم توجه به سلامت مربیان، مانع جدی برای مشاغل و فعالان اقتصادی در حوزه ورزش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نامه سلگی به سجادی در خصوص انتخابات هیئت رییسه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون پزشکی ورزشی کرونا واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی کرونا واکسیناسیون مربیان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سکینه سادات پاد، ضمن اظهار امیدواری نسبت به تصویب این لایحه و احقاق حقوق پرستاران، گفت: مأموریت بنده این است که به سراغ طیف‌ها و مشاغل مختلف بروم و نسبت وزارتخانه‌ها و مشاغل با حقوق مردم را بررسی کنم و برای استیفای حقوق مخاطبان وزارتخانه‌ها تلاش کنم.

وی افزود: به همین دلیل در برنامه سفرهای استانی به بیمارستان‌ها نیز مراجعه و وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنم و ارتباطم با پرستاران در این سفرها، من را ترغیب کرد که بررسی بیشتری در خصوص وضعیت پرستاران داشته باشم.

پاد با بیان اینکه پرستاران نقش کلیدی در نظام سلامت دارند، ادامه داد: وسیع‌ترین و پرحجم‌ترین شغل را پرستاران دارند اما احساس می‌شود به نسبت این میزان اثرگذاری زیاد، ناترازی‌هایی وجود دارد. پرستاران حلقه میانی پزشکان با بیمار و بیمار با خانواده‌اش هستند اما این نقش اساسی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است‌.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر لزوم وجود پیوست عدالت در همه آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، گفت: به نظر می‌رسد در برخی حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد و در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که باید به سراغ تدوین یک لایحه کامل برای حقوق مادی و معنوی پرستاران برویم که این لایحه تدوین و تقدیم ریاست جمهوری شد.

پاد اضافه کرد: رئیس جمهور بلافاصله دستور دادند که باید تا زمان احقاق حقوق جامعه پرستاری این پیگیری‌ها ادامه یابد. در همین راستا نیز وزیر بهداشت در زمان بسیار کوتاهی دستورات مربوطه را صادر کردند و دکتر عبادی نیز بسیار مسئولانه به پیگیری و همکاری پرداختند.

وی با اشاره به نقش مهم پرستاران در تأمین سلامت مردم، خاطرنشان کرد: شغل پرستاری انسان‌ها را منظم و مسئولیت پذیرتر می‌کند و پرستاران گوهر نظام سلامت، الگوی مهربانی، دلسوزی، ایثارگری و صبوری هستند و به همین دلیل افتخار می‌کنم که بتوانم قدم کوچکی برای استیفای حقوق پرستاران بردارم.

‌پاد با بیان اینکه فقدان توانایی انجام کار تیمی گاهی باعث می‌شود اهداف حاصل نشوند، یادآور شد: کار تیمی پرستاران بسیار ارزشمند است. در تعریفی که سازمان جهانی بهداشت از پرستار دارد او را در عین داشتن شخصیت مستقل، همکار پزشکان نیز معرفی می‌کند. حقوق بسیاری از مردم در پرتوی این که شخصیت مستقل پرستار محقق شود، تأمین می‌شود.

وی افزود: اگر به این نکات توجه نشود تا سال ۲۰۳۵ رقم کمبود پرستار در دنیا به ۹ میلیون نفر می‌رسد و اگر گام‌های خود را سریع‌تر نکنیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

دستیار رئیس جمهور در زمینه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با هشدار نسبت به اینکه تمایل به مهاجرت بین پرستاران قائل توجه است، گفت: برخی پرستاران احساس می‌کنند عدالت در پرداخت در کشورهای دیگر بهتر است و این موضوع منجر به مهاجرت آن‌ها می‌شود. اما وقتی مساله و راهکار مشخص است، باید به حل آن مساله اقدام کرد و لایحه حقوق مادی و معنوی پرستاران نیز در همین راستا کمک کننده خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به مجاهدت‌های پرستاران در ایام همه گیری کرونا بیان کرد: اولین شهدا در همه گیری کرونا از جامعه پرستاری بودند. در این همه گیری بیش از ۳۲۴ شهید پرستار داشته‌ایم و این موضوع ما را مصمم می‌کند که به احقاق حقوق پرستاران توجه بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 6094475 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود