Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@02:04:17 GMT

◄ شرایط دریافت مجوز پهپادهای غیر نظامی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۰۵۶۷

◄ شرایط دریافت مجوز پهپادهای غیر نظامی

تین نیوز

 محمدحسن ذیبخش افزود: بر اساس مقررات، نخستین بار در کشور گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی (Remote pilot license) توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان تنها مرجع صدور گواهینامه‌های صلاحیت پروازی صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی اضافه کرد: بر همین اساس همه کاربران پهپادهای غیر نظامی مجاز برای مقاصد تجاری، ورزشی، تفریحی و سایر موارد ملزم به دریافت این نوع گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افرادی که در گذشته دوره‌های آموزشی را طی کرده اند ضمن انطباق مواد درسی و سیلابس‌ها در مراکز آموزشی پذیرفته خواهند شد، گفت: کاربران می‌توانند به منظور دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی به مراکز آموزشی مجاز مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادها به شمار می‌رود، افزود: مجوز همه پهپادهایی که در گذشته خارج از مبادی این سازمان، ثبت و پلاک شده اند، فاقد اعتبار است و کاربران ملزم هستند برای ثبت و پلاک پهپادهای غیرنظامی در سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هواپیماهای بدون سرنشین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای بدون سرنشین سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای بدون سرنشین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است