Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری در بنادر از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۵۸.۹۹ میلیون تن بوده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان ‌با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ معادل ۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ میلیون تن بود، ‌ اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۵۱.۷۳ میلیون تن بود، ‌ حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی(ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهیدباهنر، شهیدرجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان مردادماه سال جاری در بخش کانتینری ۸,۶۶ میلیون تن، فله خشک ۱۷.۷۷ میلیون تن، فله مایع ۱.۹۴ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۸.۳۷ میلیون تن و مواد نفتی ۲۲.۲۴ میلیون تن بوده است.

بهزادیان در رابطه با میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی پنج ماهه نخست سال ۹۹ در بخش های مختلف اعم از کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو و مواد نفتی، ‌ خاطرنشان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری ۸,۴۹ میلیون تن، فله خشک ۱۶.۷۷ میلیون تن، فله مایع ۱.۳۱ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۷.۰۲ میلیون تن و مواد نفتی ۱۸.۱۴ میلیون تن بوده است.

وی افزود: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش فله خشک رشد ۶ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۴۷,۹ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۱۹.۴ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۲۲.۶ درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری واردات کالا بنادر کشور میزان عملیات تخلیه و بارگیری تخلیه و بارگیری کالا تخلیه و بارگیری جنرال کارگو مواد نفتی میلیون تن فله مایع نخست سال فله خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اجرای این میزان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب تولید آب با استحصال، مدیریت تبخیر و تغذیه آبخوان‌ها به میزان ۴۸۷ میلیون مترمکعب شده است که از فرسایش خاک به میزان ۸/۵ میلیون تن کاسته است.

غلامرضا چامه افزود: اجرای این عملیات در عرصه‌های طبیعی استان موجب کنترل رسوب حوزه سد‌های استان و سیمره به میزان ۶/۲، تولید علوفه به میزان ۷۸ میلیون کیلوگرم و پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل به طور متوسط به میزان ۷۰ درصد شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی تاکنون، عملیات اجرایی در سطح ۲۵ هزار هکتار و در ۱۴ شهرستان استان آغاز گردیده و در حال انجام است.

چامه افزود: سال گذشته در راستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اعتباری به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافت که مقرر گردید ۳۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سه سال اجرا شود.

وی تاکید کرد: این عملیات شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌های سد‌های مخزنی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی