Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران طالبان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، با شلیک تیر هوایی و قدم زدن روی باند فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای این رویداد را جشن گرفتند.

 با خروج نظامیان خارجی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی روی باند فرودگاه کابل خبر تشکیل یک دولت موقت را رد کرد و گفت کابل "امن" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امنیت در کابل برقرار خواهد شد و مردم نباید نگران باشند.

نیروهای طالبان پرچم‌های خودشان را در این فرودگاه نصب کردند و تعدادی هم به تامین امنیت آنجا مشغول شدند. در داخل ترمینال فرودگاه، ده‌ها کیف و چمدان روی زمین رها شده است که به نظر میرسد حاصل هرج و مرج در آنجا باشد. پوستری هم از احمد شاه مسعود، از نیروهای سرشناس ضد طالبان تکه تکه شده بود.

شامگاه دوشنبه طالبانی‌ها از خوشحالی تیر هوایی شلیک می‌کردند و امروز سه‌شنبه هم به سختی تلاش دارند باقیمانده مسافرانی که امید دارند شاید به پروازی برسند، بیرون کنند.

محمد اسلام، یک نگهبان طالبان در فرودگاه کابل که کلاشنیکف به دست دارد، می‌گوید: ما آمریکایی‌ها را بعد از بیست سال شکست دادیم. آنها رفته‌اند و کشورمان الان آزاد است. مشخص است ما چه می‌خواهیم. ما شریعت، صلح و ثبات می‌خواهیم.

حال که کنترل فرودگاه حامد کرزای کاملا به دست طالبانی‌ها افتاده است، خودروهای آنها روی تنها باند پرواز آن بالا و پایین می‌روند. پیش از طلوع آفتاب، نیروهای مسلح طالبان با عبور از آشیانه‌ها، وارد محوطه فرودگاه شدند. رهبران طالبان که در اقدامی نمادین قدم روی باند فرودگاه گذاشته بودند، با نیروهای یگان ویژه "بدری" همراهی شدند و این نیروها فریاد می‌زدند "الله اکبر."

آخرین گروه ۶۰۰۰ نفری از نظامیان آمریکایی شامگاه دوشنبه فرودگاه کابل را ترک کردند و جنگ آمریکا در افغانستان به نقطه پایانی رسید و طالبان که در سال ۲۰۰۱ بابت حمایت از القاعده سرنگون شده بود، دوباره کنترل افغانستان را به دست گرفت. / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل