Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:06:43 GMT

جمع آوری ۵۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شاندیز

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۰۸۷۹

جمع آوری ۵۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شاندیز

رییس تعزیرات حکومتی شهرستان بینالود گفت: حدود ۵۰۰ دستگاه ماینر قاچاق از انباری در فرمانیه شهر شاندیز در جنوب غرب مشهد کشف و توقیف شد.

امید جلیلی روز سه‌شنبه در حاشیه کشف این انبار افزود: این انبار که در ابتدای جاده شاندیز واقع است امروز با حضور فرماندار و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این انبار حدود ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز و ۱۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

جلیلی گفت: دستگاههای ماینر و نیز گازوئیل مکشوفه در محل توقیف شد و تحقیقات در خصوص متهمان این پرونده ادامه دارد.ایرنا 


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق، گفت: ناترازی در این صنعت به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل توانیر در ادامه تاکید کرد: رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد) در سال گذشته یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق عنوان شده که با توجه به رشد یک الی ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است؛ بخشی از رشد، مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نو ظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

وی در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد و تصریح کرد: به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز و تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌سرمایشی در کشور، معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت، نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل، ادامه داد: ٨٠ درصد مناطق کشور معتدل محسوب می‌شود که توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد؛ بنابراین کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

کد خبر 6096106

دیگر خبرها

  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران