Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازارچه مرزی دوکوهانه هنوز بازگشایی نشده اما بیشتر هماهنگی‌ها انجام شده و طبق پیش‌بینی‌های استاندار حداکثر تا پایان شهریور ماه جاری، باقی هماهنگی‌های داخل کشور انجام می‌شود و شاهد بازگشایی بازارچه معبر دوکوهانه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در روزهای آینده این امکان به طور کامل فراهم خواهد شد تا تجار بتوانند از معبر مرزی دوکوهانه برای مراودات تجاری خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سال گذشته یکی از مهمترین پروژه‌ها و موضوعاتی که پیگیری می‌کردم، بحث بازگشایی بازارچه دوکوهانه بود.

وی با اشاره به سفر چهار روزه به کشور افغانستان عنوان کرد: از طرف کمیسیون انرژی برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های ایران در افغانستان سفر یکروزه داشتیم اما سه روز دیگر برای بازگشایی بازارچه‌های استان به ویژه دوکوهانه در این کشور مستقر و با مقامات مختلف جلسات و دیدار داشتم.

نخعی یادآور شد: در این سفر با نمایندگان مختلف در مجلس شورای ملی، مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور خارجه وقت افغانستان دیدارهای جداگانه‌ای انجام و این موضوع پیگیری شد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی مرز، وزارت کشور است گفت: در این مدت طرح سوال از وزیر وقت کشور را آغاز کردم و متعاقب آن جلساتی را با مسوولان وقت وزارت کشور از جمله معاون امنیتی، معاون اقتصادی و پارلمانی وزیر کشور داشتم که جمع‌بندی این صحبت‌ها مصوبه کارگروه ویژه مرز وزارت کشور برای گذرگاه مرزی دوکوهانه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این، پیگیری‌های زیادی از طریق وزارت خارجه وقت داشتیم و دستوری که دادند انجام شد، همچنین پیگیری‌های زیادی از طرف معاونان وزیر امور خارجه انجام و مکاتبات متعددی با کشور افغانستان صورت گرفت.

وی بیان کرد: دسته سوم پیگیری‌های ما در یکسال گذشته این بود که با وزیر نیرو مکاتبه شد و دستور دادند کمیسیون مشترکی با افغانستان برگزار و موضوع طرح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون مشترک ایران و افغانستان با ریاست وزیر وقت نیرو بود تا موضوع  بازگشایی مرز دوکوهانه طرح شود البته هنوز این کمیسیون برگزار نشده است.

وی با اشاره به تغییر دولت افغانستان و ایجاد شرایط جدید در این کشور عنوان کرد: در این شرایط تا حدود زیادی شرایط به سمت اینکه بازارچه هایی که رسمیت دارند بازگشایی شوند، تغییر کرد.

نخعی ضمن قدردانی از استاندار خراسان جنوبی بابت پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده افزود: هماهنگی‌ها و پیگیری‌های استاندار با کشور مقابل برای بازگشایی مرز قابل تقدیر است چراکه اگر این پیگیری‌ها نبود به این راحتی امکان بازگشایی بازارچه فراهم نمی‌شد.

وی همچنین از همکاری نهادهای امنیتی، انتظامی و مرزبانی استان قدردانی کرد و گفت: همکاری این نهادها اگر نبود زمینه شرایط جدید به وجود نمی‌آمد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی بازگشایی بازارچه مجلس شورای هماهنگی ها پیگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند

ماموستا داود جاوید سین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به آیه 194 سوره مبارکه بقره اظهار داشت: بر اساس این آیه شریفه، اگر کسی به حریم دیگری تجاوز کند دیگری نیز می‌تواند در مقام دفاع و گرفتن حق خود، مقابله به مثل کند.

وی تصریح کرد: براساس کنوانسیون 1961 سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک یک سرزمین در مقابل هرگونه تعرض و تجاوز مصونیت دارند و این مصونیت مورد پذیرش بین‌المللی است و هر گونه تجاوز به حریم سفارتخانه یک سرزمین که بخشی از سرزمین و حریم امنیتی آن کشور است در صورتی که مورد تجاوز به ویژه نظامی قرار گیرد براساس مقررات بین‌المللی، آن کشور از دفاع مشروع برخوردار است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق آذربایجان‌غربی گفت: رژیم سفاک، کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی در 13 فروردین امسال طی حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق هفت نفر از مستشاران پرافتخار و پرصلابت نظامی ایران را به درجه رفیع شهادت رساند و بنابراین در یک اقدام تلافی‌جویانه، نیروهای پرافتخار مسلح کشورمان ایران در حمله موشکی و پهبادی به اهداف نظامی این رژیم جعلی حمله کرده و پوزه آنها را به خاک مالیدند.

وی خاطرنشان کرد: امید است این انتقام سخت زمینه‌ساز نابودی هر چه زودتر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را فراهم کرده و مرهمی بر رنج‌ها و دردهای ملت مظلوم غزه و فلسطین باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد