Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ژنرال‌های ارشدش گفته نباید برای وادار کردن شاخه داعش در افغانستان به دادن تاوان از بابت کشتن ۱۳ نظامی آمریکایی طی چند روز قبل در شهر کابل "از هیچ چیز دریغ کنند".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جن ساکی، در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آیا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شخصا به پنتاگون مجوز حمله پهپادی روز یکشنبه به یک خودروی بمب گذاری شده را داده، گفت: من می‌توانم بگویم که رئیس جمهوری به فرماندهانش تصریح کرده که آنها نباید در زمینه وادار کردن داعش به تاوان دادن از بابت مرگ آن سربازان آمریکایی در فرودگاه کابل از چیزی دریغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا حمله هوایی به خودروی مذکور که در حال گذر از یک منطقه مسکونی در کابل در ضمن داشتن "تهدید قریب الوقوع داعش خراسان" علیه فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای بوده، اجرا کرد.

پیش از آن نیز گروه به اصطلاح داعش خراسان که یک شاخه وابسته به این گروه تروریستی و فعال در حوزه جنوب و مرکز آسیا است دست به یک بمب گذاری انتحاری طی روز پنجشنبه در نزدیکی این فرودگاه زد که در جریانش ده ها افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

ساکی ادامه داد: آنها اختیارات لازم را داشتند و این یک اقدام در راستای دفاع از خود بود. به وضوح اینها تروریست‌های داعشی هستند که نظامیان آمریکایی را کشتند و رئیس جمهوری آمریکا مرتبا در قبال آنها گزارش دریافت می‌کند اما او به آنها دستور داد که این تروریست‌های داعش را که جان زنان و مردان خدمت کننده به کشور ما را گرفتند تعقیب کرده و بکشند.

اما این اقدام نظامی بدون تلفات غیرنظامی نبود و ۱۰ عضو یک خانواده شامل دو کودک زیر سه سال در این حمله کشته شدند. مقام‌های نظامی آمریکا اوایل دوشنبه گزارش‌ها در خصوص وقوع تلفات غیرنظامی در نتیجه این حمله پهپادی را تایید کردند.

همچنان که ضرب الاجل پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان به ساعات پایانی خود رسیده، ساکی گفت آمریکایی‌ها می‌توانند "انتظار داشته باشند که در روزهای آینده حرف‌هایی را از سوی رئیس جمهوری بشنوند".

او مشخص نکرد که آیا بایدن قرار است امروز سه شنبه، یعنی روزی که قرار است همه سربازان آمریکایی افغانستان را ترک کنند سخنرانی کند یا خیر. او همچنین از گفتن این‌که چه زمان سربازان آمریکایی باقی مانده از افغانستان خارج خواهند شد، خودداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان داعش داعش خراسان پنتاگون نظامی آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت