Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه سال جاری نشان می‌دهد که برخلاف آنکه از بین ۱۳ خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو پنج ستاره و هشت خودرو چهار ستاره‌اند، باکیفیت‌ترین وانت‌ها سه ستاره‌اند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گروه خودروهای سنگین و وانت‌های تولیدی تیر ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه کامیونت‌ها و کشنده‌ه در اوج کیفیت هستند و پنج یا چهار ستاره‌اند اما در مقابل وانت‌ها در قعر جدول کیفیت خودروها قرار دارند و اوج کیفیت در آن‌ها سه ستاره است و وانت با سطح کیفی یک ستاره هم تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس پگاسوز تولید گروه بهمن‌دیزل و مینی‌بوس آرین تولید ایران‌خودرو دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل نسبت به تولیدات ماه‌های پیش ارتقا کیفی داشته و از سطح کیفی ستاره‌ به دسته خودروهای چهار ستاره کیفی پیوسته است.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌ دیزل، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما HT۴۹۰ شرکت دیمادیزل، نیوفوتن Auman H۴ ایران‌دیزل، FAW J۶ سیباموتور و سیتراک C۷ شرکت پیلسان  همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

کیفیت وانت‌های تولیدی تیرماه

این درحالیست که وانت‌ها در سطح پایینی از کیفیت تولید می‌شوند و نهایت کیفی سه ستاره است.

گزارش ارزیابی کیفیت وانت‌های تولید در تیرماه ماه سال جاری نشان می‌دهد که کیفیت وانت‌ها همچنان در سطح خوبی قرار ندارد و براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، وانت سایپا ۱۵۱ (سایپا بن رو)، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ (تولید بهمن موتور) توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند و باکیفیت‌ترین وانت‌های تولید داخل باشند.

پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها همچنان متعلق به وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز آشپنال تولید گروه خودروسازی زامیاد است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کند.

برچسب هابهمن‌ دیزل حمل و نقل بار سایپا دیزل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) وانت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بهمن دیزل حمل و نقل بار سایپا دیزل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI وانت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پنج ستاره کیفی خودروهای سنگین وانت های تولید ستاره از پنج چهار ستاره سه ستاره وانت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور