Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:45:27 GMT

متولدان سال ۵۵ به قبل در هرمزگان واکسیناسیون می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۱۵۰۸

متولدان سال ۵۵ به قبل در هرمزگان واکسیناسیون می‌شوند

گروه استان‌ها-دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد متولدان سال ۵۵ به قبل بدون نوبت قبلی با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون بندرعباس مراجعه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، این روزها با افزایش میزان واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف شاهد کاهش نسبی آمار مرتبط با بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون بالغ بر 634147 دوز واکسن در استان تزریق شده که از این بین 426021 دوز نوبت اول و 207126 دوز نیز مربوط به نوبت دوم بوده است و به عبارتی می‌توان گفت در حال حاضر بالغ بر 200 هزار نفر در استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. 

سرعت واکسیناسیون در استان شاهد افزایش خوبی بوده که این مهم با کمک نیروهای جهادی و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی به اجرا در آمده و با راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون سرعت خوبی به خود گرفته است. 

دز دوم واکسن کرونا به 75هزار نفر از معلمان خراسان رضوی تزریق می‌شودجدیدترین اخبار کرونا در ایران | صدای پای پیک ششم شنیده شد/ تعطیلی موقت برخی مراکز تجمیعی به دلیل کمبود واکسن + نقشه و نموداراستفتاء از رهبر معظم انقلاب/ اگر طبق مقررات زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟

در حال حاضر در شهر بندرعباس بالغ بر 11 مرکز تجمیعی واکسیناسیون مستقر شده که در دو نوبت صبح و عصر کار واکسیناسیون عمومی مردم را در گروه‌های هدف انجام می‌دهند. 

آنطور که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته است تاکنون بالغ بر 90 درصد سالمندان استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که خبر خوبی در حوزه واکسن است. 

یکی دیگر از برنامه‌های واکسیناسیون و سوالات مردم در خصوص واکسن مادران باردار است، واکسیناسیون کووید19 ویژه مادران باردار بالای 18سال، با سن باردادری بیشتر از 12 هفته، تا 42 روز پس از زایمان و همچنین انجام مراقبت‌های بارداری توسط مراقبان سلامت در حال انجام است. 

دیگر نکته مهم در خصوص برنامه واکسیناسیون مردم در استان هرمزگان دعوت از متولدین 55 به قبل برای تزریق واکسن است، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد متولدین سال 55 به قبل بدون نوبت قبلی با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون بندرعباس مراجعه کنند. 

در این اطلاعیه آمده است: از متولدین سال 1355 به قبل که هنوز موفق به تزریق واکسن کرونا نشده‌اند، دعوت می‌شود تا پایان هفته جاری با در دست داشتن کارت ملی و بدون ثبت نام قبلی، به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر بندرعباس مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

آنطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفته کار واکسیناسیون 70 درصد جمعیت استان تا پایان مهرماه به انجام خواهد رسید و با وارد شدن بیشتر واکسن، واکسیناسیون گروه‌های هدف سرعت بیش‌تری به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/864/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با هدف قدردانی و تجلیل از زحمات معلمان، زنگ سپاس معلم همزمان با سراسر کشور در مدارس استان نواخته شد.

وی افزود: آیین نمادین مراسم زنگ سپاس در بندرعباس در مدرسه شاهد شهید الله پرست برگزار شد.

هرمزگان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور