Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ذبیح الله عبداللهی سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال با مصوبه هیئت وزیران، بخش جعفرآباد از ترکیب دو بخش قاهان و مرکزی به شهرستان ارتقا پیدا کرد گفت: شهرستان جعفرآباد دارای یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع، مساحت است که ۱۰ درصد مساحت استان را نیز تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم با اشاره به اینکه در شهرستان جعفرآباد ۲۰۶ نقطه تقسیمات کشوری داریم، افزود: بخش مرکزی با ۳۵ روستا، ۸۳ مکان و مزرعه و بخش قاهان نیز دارای ۲۳ روستای دارای سکنه و ۹۵ نقطه و مکان و مزرعه است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه در مجموع ۵۸ روستای دارای سکنه و ۱۴۸ مکان و مزرعه و آبادی وجود دارد که تشکیل دهنده ۲۰۶ نقطه از تقسیمات کشوری است، ادامه داد: از نظر جمعیتی نیز بر مبنای سرشماری سال ۹۵ شهرستان جعفرآباد دارای ۲۲ هزار و ۲۰۸ نفر جمعیت، بخش مرکزی با ۲ هزار و ۷۶۰ خانوار و ۸ هزار و ۷۰۰ نفر و بخش قاهان نیز دارای یک هزار و ۱۵۹ خانوار و ۳ هزار و ۱۴۵ نفر روستایی است، ادامه داد: شهرستان جعفریه که مرکز شهرستان است دارای ۲ هزار و ۵۵۲ خانوار و ۱۰ هزار نفر جمعیت که مجموعاً دارای ۶ هزار و ۴۷۶ خانوار بالغ بر ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم با بیان اینکه برآورد مرکز ملی آمار ایران در سال ۱۴۰۰ برای شهرستان جعفرآباد ۲۴ هزار جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: افزایش بودجه و توسعه در زمینه‌های مختلف از مهمترین ابعاد تبدیل بخش به شهرستان بوده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه فرمانداری شهر جعفرآباد تشکیل شده است، افزود: زمین ۲ هزار هکتاری برای استقلال ۱۸ اداره شهرستان جعفرآباد با همکاری دستگاه‌های متولی نیز تخصیص یافته است و به زودی شامل آغاز عملیات عمرانی خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم با تاکید بر اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و دامداری استان است، ادامه داد: قاهان نیز دارای مناطق گردشگری مختلف و محصولات ارگانیک است.

 عبداللهی با بیان اینکه در بحث اشتغال روستایی نیز درصدد ایجاد دو شهرک گلخانه‌ای و یک شهرک شیلات هستیم، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی برای اشتغال ۴ هزار نفر نیز آماده بهره برداری است.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم با اشاره به وجود ۱۵۰ حلقه چاه در شهرستان جعفرآباد، افزود: خسارت‌های وارده به کشاورزان شهرستان جعفرآباد در بحث حق آبه‌ها توسط وزارت نیرو در گذشته باید جبران گردد.

سرپرست فرمانداری شهرستان جعفرآباد قم در پایان یادآورشد: فضا‌های گردشگری و مذهبی بسیاری در شهرستان جعفرآباد وجود دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی زمینه شکوفایی این مناطق را نیز فراهم کنیم.

انتهای یپام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک گفت: فرمانداری شهرستان نایین به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرد و قطعا این امتیاز خاص سبب ارتقای شهرستان در سطح کشور به ویژه در استان اصفهان می‌شود.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته در عید سعید فطر وعده فرمانداری ویژه را به مردم شهرستان نائین دادم که با پیگیری‌های انجام شده و نگاه ویژه رئیس جمهور و همراهی هیئت دولت به ویژه معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاون سیاسی سابق و همچنین استاندار اصفهان، فرمانداری ویژه برای شهرستان نائین مصوب شد.

وی افزود: این امتیاز خاص سبب تسهیل در امور مردم شهرستان نائین و ارتقای این شهرستان در سطح کشور به ویژه در سطح استان اصفهان خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک خاطرنشان کرد: این حرکت و موفقیت برای شهرستان نائین پیش زمینه تحول در ارتقا و افزایش بودجه‌های شهرستان است و فرمانداری ویژه در چارت تقسیمات کشوری، از استانداری کوچک‌تر اما از فرمانداری بزرگ‌تر و توانمندتر است و باعث ارتقای ادارات می‌شود.

آزاد تاکید کرد: فرمانداری ویژه نائین توانمندتر از فرمانداری عادی است و ضمن تفویض اختیارات استان اصفهان به نائین و معاون مدیرکل محسوب شدن رؤسای ادارات، چارت و تشکیلات اداری شهرستان از لحاظ جذب نیرو و کارکنان ارتقا یافته و میزان اعتبارات بیشتری نسبت به فرمانداری عادی به شهرستان تخصیص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه به طور قطع اتفاقات خوبی برای مردم شهرستان نائین پیش رو است، گفت: مردم شهرستان نائین لایق بهترین‌ها هستند و ما نیز در این مسیر به عنوان خادم مردم در حال تلاش و پیگیری هستیم و این اولین خبر خوب برای نائین بود و در روزهای آتی اخبار خوب دیگری نیز به مردم شهرستان خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک افزود: با توجه به تفویض اختیارات استان اصفهان به شهرستان نائین و این موضوع که رؤسای ادارات شهرستان، معاون مدیرکل محسوب می‌شوند، مسیر اشخاصی که برای امورات خود از خوروبیابانک به مرکز استان مراجعه می‌کردند با مراجعه به فرمانداری ویژه نائین کوتاه‌تر می‌شود.

کد خبر 749114

دیگر خبرها

  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو