Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اهمیت شرایط فرهنگی و هنری کشور، اظهارداشت: با تغییر و تحول در وزارت ارشاد و حضور محمدمهدی اسماعیلی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیدابراهیم رییسی،  تاکید بر دو امر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از یک‌طرف مشکلات معیشتی هنرمندان است که به خصوص بعد از کرونا، اوج گرفته و علیرغم همه حرف و حدیث‌ها و وعده‌ها هنوز که هنوز است بدنه جامعه هنری نالان است که چرا امکانات معیشتی مناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جدید ارشاد که اتفاقا در برنامه پیشنهادیش هم حل مشکل امنیت شغلی هنرمندان به چشم می‌خورد باید در همین ابتدای کار با ارائه یک طرح عملیاتی جامع، شرایط اعطای تسهیلات معیشتی به بدنه هنرمندان را فراهم کند.

حسینی تصریح کرد: در بعضی ادوار، واسطه‌گذاری بین هنرمندان و حمایت‌ها باعث شده بوده، افراد و نهادهایی که برای توزیع تسهیلات میان هنرمندان انتخاب می‌شدند با شکل‌دهی دسته‌بندی‌های خودی و غیرخودی، شرایط توزیع تسهیلات میان تمام هنرمندان را فراهم نکنند و همین امر دلخوری‌های متعدد را موجب شد.

وزیر ارشاد نیک واقف است بر اینکه کل جامعه هنری به صدهزارنفر هم نمی‌رسد و برای کمک به این صدهزار هنرمند نیاز به هیچ واسطه تراشی نیست و بهتر است بسته حمایتی هر هنرمند مستقیما به خودش برسد.

این فعال سینمایی ادامه داد: دومین مساله مبتلابه بدنه هنری جامعه،  فرسودگی و پابه سن گذاشتن حلقه‌ای است که نزدیک به چهار دهه است، کرسی‌های میانی مدیریتی در ساختارهای دولتی فرهنگ را دراختیار گرفته و همچنان علاقه دارد در این حلقه بماند.

این نیروهای فرتوت و خسته جز آن که باعث کندی عملکرد دولت الکترونیک شده‌اند یکی از عوامل اصلی دلخوری هنرمندانی هستند که اگر بخواهند یک مساله اداری ساده را پیگیری کنند ناچارند ساعت‌ها پشت در افرادی پیر و فرتوت بنشینند که یا در جلسه هستند یا وقت ندارند یا آن که به‌علت بیماری در خانه‌اند یا فقط ساعاتی خاص در دفتر حاضرند.

وی افزود: زیرمجموعه‌های مختلف ارشاد از معاونت فرهنگی تا معاونت هنری تا معاونت مطبوعاتی و سازمان سینمایی دولت سیزدهم باید با نیروهای بانشاط و کاربلدی چیده شوند که حتی یک لحظه را هم برای حل مشکلات اهالی هنر تلف نکنند. وقتی دولت الکترونیک پا گرفته چه دلیلی دارد که برای صدور یک مجوز ساده، مدام هنرمندان را به حضور فیزیکی مجبور می‌کنند ؟

یک دلیل این بوروکراسی، برخی نیروهای پا به سن گذاشته‌ هستند که کمترین قرابتی با دولت الکترونیک ندارند و البته به واسطه حضور سالیان در یک کرسی، دچار نوعی تفرعن شده‌اند و اگر روزی ، هنرمندی را معطل کنار دفتر خویش نبینند، لذت مدیریتی نمی‌برند.

حسینی ادامه داد: وزیر تازه فرهنگ و ارشاد اسلامی که خوشبختانه در برنامه‌هایش بر چابک‌سازی مدیریتی تاکید کرده حتما باید در استفاده از نیروهای پا به سن گذاشته در زیرمجموعه‌های ارشاد تجدیدنظری کامل بنماید.

باید چابک‌سازی و تعدیل یا تجمیع مناصب بی‌فایده را خیلی زود کلید زد و بی‌تعارف از نیروهایی که مدت‌ها از بازنشستگی‌شان گذشته یا آنها که در مرز بازنشستگی هستند ولی باز به دنبال تمدید فعالیتند، خواست که اگر واقعا توانمندی خاصی دارند این بار دیگر قید درآمدزایی در بخش دولتی را بزنند و به سمت و سویی دیگر بروند.

وی تاکید کرد: همین حالا در زیرمجموعه‌های ارشاد از معاونت هنری تا معاونت فرهنگی و معاونت مطبوعاتی و از دفتر موسیقی تا اداره هنرهای نمایشی و سازمان سینمایی و از اداره‌های نظارتی گرفته تا بنیادهایی مثل فارابی و مؤسساتی مثل سینماشهر با مدیران یا قائم‌مقامان سالمندی مواجهیم که سالهاست کرسی‌هایی خاص را اشغال کرده‌اند ولی همچنان دوست دارند با لابی‌گری ، حکم خود را تمدید کنند.

وزارت ارشاد زمانی به چابک‌سازی خواهد رسید که جلوی چسبیدگی به میز و صندلی را گرفته و با گردش نیرو در پست‌های سازمانی هم شرایط تربیت نیروهای ماهر تازه را فراهم کند و هم اینکه شبهات مرتبط با شکل‌گیری نوعی رابطه‌بازی در ساختارها را به حداقل برساند.

حسینی در انتها یادآور شد: مایه خرسندی است که در برنامه‌های پیشنهادی وزیر تازه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم رسیدگی به معیشت هنرمندان و هم  لزوم چابک‌سازی زیرمجموعه‌ها، مورد تاکید قرار گرفته و با یک عزم جدی هر دو مورد محقق شود.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما دولت سیزدهم زیرمجموعه ها چابک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان