Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن دانایی فر سفیر پیشین ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره فعالیت گروه های تروریستی و ضدانقلاب در خاک اقلیم کردستان علیه منافع و امنیت ملی ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از تمامیت ارضی خود، اظهار داشت: حسن همجواری میان ایران و عراق ایجاب می‌کند که هر دو کشور مرزها را کنترل کنند تا اقدامی که مخل امنیت کشور دیگر است صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام داده و علی رغم سیل ورود انتحاری ها از مرزهای غربی عراق و برخی کشورهای عربی از جمله سعودی به داخل ایران، اما حتی یک انتحاری هم از مزرهای شرقی وارد عراق نشده که این خود نشان دهنده اهتمام خاص جمهوری اسلامی ایران در کنترل مرزهای دوجانبه و امنیت عراق است.
 
دانایی فر تصریح کرد:  دولت عراق ضعف های امنیتی خود را دلیل عدم برخورد با این گروه ها عنوان میکند، پس اگر دولت عراق و اقلیم ادله ای مبنی بر عدم توانایی خود در کنترل شرایط بیاورند ایران این حق را دارد که برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی خود راساً وارد عمل شود و کنترل اوضاع را به دست بگیرد.
 
سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به سکوت مقامات دولت عراق در برابر این فعالیت ها افزود:  این سکوت ناشی از ضعف دولت عراق است و این موضوع را در نشست های مختلف هم مطرح کرده اند که این ضعف امنیتی بستر مناسبی را برای فعالیت این گروه ها فراهم کرده ولی این پاسخ قانع کننده نیست.

 وی افزود: از منظر ما دولت بغداد باید پاسخگوی این فعالیت ها باشد و ایران انتظار اقدام مناسب از طرف دولت بغداد با گروه های مسلح و تروریستی در خاک اقلیم کردستان را دارد. 
 
دانایی فر تصریح کرد: سکوت مقامات دولت مرکزی به معنای رضایت نیست  چرا که بارها این موضوع از طرف هر دو کشور مطرح شده و مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

سفیر پیشین ایران در عراق در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روابط خوبی که میان دو کشور برقرار است ما نباید این سکوت را به معنای تسامح برداشت کنیم و این تصور که  دولت مرکزی از فعالیت های خرابکارانه و  اخلال در امنیت ایران رضایت دارد و برای همین سکوت کرده و اقدامی انجام نمی دهد، دور از ذهن به نظر می آید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن دانایی فر اقلیم کردستان عراق سفیر سابق ایران در عراق دولت عراق گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک