Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادستانی عمومی و انقلاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: چنانچه فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی یا مکان های عمومی از هموطنان خواست که با انتقال وجه به حسابشان برای آن فرد خریدی انجام دهند مطمئنا از احراز هویت یا حساب بانکی شما در حال سوء استفاده کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود :وجه منتقل شده به حساب شما حاصل کلاهبرداری از قربانیان دیگری است بنابراین به هیچ عنوان برای فرد ناشناس یا حتی شناخته شده ی نامعتبر خرید انجام ندهید که علاوه بر مسئولیت مدنی ، مسئولیت کیفری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با پوشش تازه

قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: نحوه اغفال به این صورت است که فردی در فضای مجازی با شما آشنا می شود و با این شگرد که نحوه ی خرید را بلد نیست یا به علت شلوغی کار و هر شگرد دیگری از شما می خواهد برای او خرید اینترنتی عمدتا ارز دیجیتال خرید کنید سایت مربوطه شما را به عنوان خریدار ارزیابی و احراز هویت می کند متعاقبا با توجه به کلاهبرداری بودن وجه حساب هایتان مسدود می شود.

قنبری راد بیان کرد :هیچگونه دلیلی مبنی بر اینکه برای دیگری خرید کرده اید ندارید؛ وقتی به پیام ها مراجعه می کنید همه پیام ها پاک شده و حتی در صورت پاک نشدن پیام مستند قوی در جهت رفع اتهام از خود قرار نمی گیرد.


انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی ارز دیجیتال شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود و آماده‌سازی پنل پست کتاب خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تماس بگیرند.

کد خبر 6095806 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد