Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یازده تشکل دانشجویی از جمله شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی و بسیج دانشجویی دانشگاه جهاد دانشگاهی طی نامه‌ای به استاندار کرمانشاه به شرح زیر خواستار ارائه توضیحات وی پیرامون علت نرخ بالای فلاکت کرمانشاه، تورم منطقه‌ای و نرخ بیکاری و تشکیل جلسه با نمایندگان این تشکل‌ها برای ارائه عملکرد طی چهار سال تصدی مسئولیت استانداری و چرایی عدم حل مشکلات شدند

متن نامه به شرح زیر است:

با احترام ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت شما و همکاران محترم به استحضار می‌رساند این نامه فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی صرفاً به نیت مطالبه گری منصفانه و مستدل از مسئولین که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب بوده و نیز تلاش و تشریک مساعی در حل مسائل و مشکلات عدیده مردم استان کرمانشاه از سوی تشکل‌های دانشجویی تهیه و تدوین گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناب آقای بازوند چهار سال است که جنابعالی به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی گردیده و در این سال‌ها تلاش‌هایی را در پیگیری مسائل استان کرمانشاه از جمله زلزله زدگان انجام داده‌اید که جای تقدیر و تشکر دارد.

اما آنچه که موجب نگارش این نامه شده تداوم مسائل و مشکلات اصلی استان و عدم بهبود آمارهای مرتبط با آن است؛ کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است لیکن سالیان زیادی هست که غبار فقر و بیکاری بر این چهره زیبا نشسته و همچنان در رتبه نخست بیکاری فقر و تورم در کشور قرار داد به گونه‌ای که طبق آخرین آمار رسمی نرخ بیکاری ۱۷.۹ درصد و رتبه نخست کشور، نرخ تورم ۴۲.۹ درصد و رتبه نخست کشور در ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۰، نرخ تورم ۳۸.۲ درصد اجاره واحدهای مسکونی-رتبه دوم کشور (زمستان ۹۹) و شاخص فلاکت ۵۸.۱ درصد رتبه اول کشور بوده هرچند که شاید واقعیت موجود به مراتب بدتر از این آمار است.

یقیناً حل مشکلات اساسی نیازمند به زمان مناسب داشته و برون رفت از این وضعیت نامطلوب باید طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اتخاذ و اجرا گردد بر همین اساس انتظار می‌رفت که وضعیت استان به مرور رو به بهبود باشد؛ در حالی که هیچ تغییر مثبتی را شاهد نبوده و کماکان شاهد خیل جوانان تحصیل کرده بیکار و افراد متکدی زباله گرد، کارگران و افراد از کارافتاده ای هستیم که بعضاً تا پاسی از شب در خیابان‌های پرتردد شهر منتظر مساعدتی از سوی مردم بوده که اصلاً زیبنده شهر نیست.

این موارد در حالی است که ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی اعم از جوانان تحصیل کرده و خوش فکر زمین‌های حاصل خیز برای زراعت و باغداری پتانسیل بسیار بالای دامپروری معادن (سنگ قیر طبیعی و…) گمرکات (پرویزخان، خسروی و شیخ صله) آثار باستانی و جاذبه‌های توریستی (در حوزه گردشگری و درمانی) وجود دارد که یا مغفول مانده و یا مورد استفاده حداقلی قرار گرفته است.


آنچه که مورد انتظار مردم و حق مسلم آنان است پاسخگویی مسئولین و ارائه تفصیلی کارهای انجام شده و تبیین چرایی وضعیت موجود است، لذا از جنابعالی درخواست می‌شود به همین منظور جلسه‌ای با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نگارنده این نامه برگزار کنید.

کد خبر 5293849

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه استاندارکرمانشاه هوشنگ بازوند بیکاری نرخ بیکاری شاخص فلاکت تورم نرخ تورم کرمانشاه بسیج دانشجویی مطالبه گری ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی ستاد ملی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزارى را و توان خدمتگزارى را که خداى متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه‌ى معنوى را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تا به امروز به عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

 مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعداد‌های درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار موثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که با ایمان به اسلام و ولایت فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است؛ بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرموده اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم افزاری و سخت افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی امر مسلمین» تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایتمدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا