Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:30:56 GMT

امتیاز ویژه دیپلماسی علمی برای ارتقای اعضای هیات علمی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۲۴۵۹

امتیاز ویژه دیپلماسی علمی برای ارتقای اعضای هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل درارتباط آنلاین با پنجمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران، که به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، با بیان اینکه رتبه شیمی ایران در جهان، جزو بهترین‌هاست، ادامه داد: این رتبه خوب مدیون عشق، علاقه، اراده و تلاش جهادی دانشمندان ایران زمین است که باید قدردان زحمات آنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: شیمی یعنی همه چیز و همه چیز یعنی شیمی. تفکر و تعقل انسان وابسته و نتیجه واکنش‌های شیمیایی است. دانشمندان ایران زمین در زمینه شیمی کاربردی، کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در صنعت نفت، پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع رنگ، رزین و پلیمر دانشمندانی را داریم که تولید محصول دارند و باعث افتخار هستند. به طور مثال در پتروشیمی شازند اراک که بازدیدی داشتم، دانش‌آموختگان داخل کشور، کاتالیزوری را که از خارج از کشور وارد می‌شد، تولید و به سایر صنایع پتروشیمی کشور ارسال می‌کردند.

وی افزود: اینکه دو نفر از اساتید نمونه کشوری امسال و سه نفر هم سال گذشته از رشته شیمی بودند، بسیار حائز اهمیت است و نشان‌دهنده فعالیت‌های ارزشمند دانشمندان و اساتید این حوزه و پیشتاز و پیشگام بودن این رشته در کشور است.

زلفی‌گل تصریح کرد: سرمایه اجتماعی بنده در این دوره از مدیریت در وزارت علوم، شیمیدانان، دانشمندان و دانش‌آموختگان رشته شیمی هستند که به عنوان یک پشتوانه محکم از نظرات و پیشنهادات همگی بهره خواهم برد. کارهای بزرگ و برنامه‌های تفصیلی مدونی برای مرجعیت علمی کشور و مطرح شدن در دنیا دارم که ان‌شاالله بتوانیم کارهایی انجام دهیم که مجلات کشور به عنوان مرجع معتبر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

زلفی‌گل با تاکید بر اهمیت دیپلماسی علمی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت وزارت عتف، حمایت ویژه‌ای از دیپلماسی علمی خواهم داشت و برای تحقق مرجعیت علمی تلاش خواهم کرد تا ردیف ویژه‌ای در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از مجلات علمی با کیفیت و معتبر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر دانشمندان و انجمن‌های علمی را مورد حمایت قرار داده و تحت حمایت نمایه‌های بین‌المللی قرار دهیم، شاهد رشد و توسعه عالی آنان خواهیم بود.

زلفی‌گل همچنین ادامه داد: امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در دیپلماسی علمی فعالیت کنند قائل خواهیم شد و در آئین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی بازنگری خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور، آنان را بزرگ ترین سرمایه ارزشمند جامعه دانست و گفت: نظام سنجشی و انگیزشی و همچنین نظام پیشنهادات ایجاد خواهیم کرد تا از نظرات و پیشنهادات جامعه علمی و اندیشمند کشور بهره ببریم.

کد خبر 5293848 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: علم شیمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی انتخاب رشته دانشگاه تربیت مدرس آزمون دستیاری پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی واکسیناسیون دانشجویان ویروس کرونا آزمون دانشنامه پزشکی آزمون کارشناسی ارشد دیپلماسی علمی زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی