Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه مانا ارتباط هوشمند نوین  (شتابدهنده شمسا) در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. علی رئیس‌پور مدیرکل ایجاد و توسعه فناوری‌های آموزش و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی و مرضیه کریمی مدیرعامل شتابدهنده شمسا در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این تفاهم نامه، دانشگاه آزاداسلامی برای تحقق اهداف مشترک در زمینه فناوری و نوآوری از توانمندی‌های مجموعه شمسا در گسترش زیرساخت‌های این حوزه در واحدهای دانشگاهی، استفاده خواهد کرد. 

اهداف این تفاهم نامه شامل همکاری جهت توسعه زیرساخت‌های فناورانه، همکاری در ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری دانشگاه در زمینه امور شتاب دهنده‌ها و تجاری سازی، همکاری به عنوان بازوی اجرایی اداره کل ایجاد و توسعه فناوری های آموزش و خلاقیت در امور ارزیابی و کارشناسی، کمک به انتقال دانش و فناوری در ساختار دانشگاه، ایجاد مرکز شتابدهی، خانه های خلاق است.

کریمی درباره اهمیت تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که بازوی اجرایی دانشگاه و زیرمجموعه‌های آن در توسعه فناوری و زیست بوم فناوی در کشور باشیم. این امر میأ‌تواند به پیشرفتی قابل ملموس در کشور منجر شود.

مدیرعامل شتابدهنده شمسا ادامه داد: زیرساخت‌ و ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد که باید برای عملیاتی کردن آن با تمامی بخش‌ها هم افزایی کرد و کسب و کارهای نوینی به راه انداخت. 

در ادامه جلسه، رئیس‌پور با اشاره به گفتمان حل‌المسئله دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:  40 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و این نسبت باید در تولید و توسعه فناوری و نوآوری نیز برآورده شود. ما باید بیش از 30 درصد از سهم تولید فناوری در کشور را به دست آوریم. سیاست کلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری توسعه زیرساخت‌های فناوری در دانشگاه است. در این زمینه، سرای نوآوری مفهومی فراتر از ترجمان پارک علم و فناوری دارد. سرای نوآوری یک مفهوم بومی شده و کاملا منتطبق با فرهنگ بومی و اسلامی کشور است. بنابراین تمام مولفه‌های فرهنگی، اقتصادی و فناورانه را در اختیار دارد. 

مدیر کل ایجاد و توسعه آموزشهای فناوری و خلاقیت خاطر نشان کرد: دریچه ورود به این سراها، شتاب دهنده ها هستند. برای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های فناورانه باید ساختار و زیرساخت ایجاد کرد. از جمله اقدامات جهت ایجاد زیرساخت، یافتن شرکا در بازار فناوری و همکاری با آنها جهت توسعه فناوری است. در فاز نخست دانشگاه 60 شتابدهنده تخصصی را بر اساس نیازمندی‌های فناوری هدف گذاری کرده است. بر همین اساس ما یک ابرشتاب‌دهنده را که بخشی از آن متعلق به دانشگاه و بخش دیگر به بخش خصوصی تعلق دارد، انتخاب کرده و همکاری خود را برای توسعه شتاب‌دهنده‌ها با آنها آغاز خواهیم کرد.  

وی خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده شمسا در ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری و آموزش واحدهای دانشگاه آزاد در همین حوزه اقدام خواهد کرد. شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها توسط شمسا می تواند راه را هموارتر سازد و دانشگاه به اهداف اصلی خود با سرعت بیشتری نائل شود. بنابراین با توسعه زیرساخت‌ها، کمک خواهیم کرد هر دانشجو، حداقل یک مهارت تخصصی کسب کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کند.

همچنین در این جلسه حبیب اسفندیار، طاهر ارمغانی و حسن عاشوری‌فر از اداره کل ایجاد و توسعه فناوری های آموزش و خلاقیت حضور داشتند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1109068 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه زیرساخت توسعه زیرساخت ها فناوری و نوآوری توسعه فناوری ایجاد و توسعه تفاهم نامه شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری