Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) طی نامه‌ای به رئیس جمهور، پیرامون مسائل اساسی امروز زنان و خانواده و همچنین گزینه احتمالی این جایگاه، نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) طی نامه‌ای به رئیس جمهور، پیرامون مسائل اساسی امروز زنان و خانواده و همچنین گزینه احتمالی این جایگاه، نکاتی را بیان کردند که متن نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای حجت‌الاسلام دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران


با سلام و احترام

طی روز‌های اخیر و در پی معرفی وزرا و معاونین جنابعالی، کارشناسان حوزه‌های مختلف نظرات مثبت و منفی خود را بیان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، با توجه به اهمیت بسیار بالای مسئله زنان و خانواده و همچنین شرایط نامطلوب موجود در شناخت، تبیین، ارائه و اجرای راهکار‌هایی جهت حل مسائل واقعی جامعه زنان، وظیفه خود دانستیم تا نکاتی را در رابطه با سرکار خانم دکتر الهام یاوری، گزینه احتمالی معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، به استحضار جنابعالی برسانیم:


۱. همانگونه که مستحضرید، معاونت امور زنان بیش از آنکه یک جایگاه مدیریتی باشد، محتوایی بوده و بُعد تخصص، دانش و اشراف به نظام مسائل، ایده‌ها و نظریه‌های این حوزه در آن، بیش از سابقه مدیریتی حائز اهمیت است؛ این در حالی است که سرکار خانم الهام یاوری، علی رغم تمامی شایستگی ها، سوابق و توانمندی‌های علمی موجود در کارنامه خود، متاسفانه تخصص و تجربه اجرایی - پژوهشی جدی در حوزه زنان و خانواده نداشته و توسط فعالان و دغدغه‌مندان مطرح این حوزه نیز شناخته شده نیستند. همین امر موجب تعجب و واکنش‌های گسترده دلسوزان و فعالان حوزه زنان نسبت به انتصاب ایشان در این مسئولیت شده است.


۲. پیچیدگی مسائل حوزه زنان و تنوع سلایق، نظریه‌ها و برداشت‌ها در آن، نیازمند فردی صاحب نظر با جهت گیری مشخص و آشنا به گفتمان‌های مختلف و متنوع موجود در آن بوده و عدم آشنایی با این فضا، سبب کندی، اتلاف وقت و چه بسا توقف در مسیر حرکت به سوی رفع مشکلات جامعه زنان در این برهه حساس خواهد بود.


۳. امروزه مسائل مهمی چون؛ احیای کانون خانواده به عنوان کوچک‌ترین و تاثیرگذارترین جامعه انسانی، تبیین صحیح جایگاه زنان خانه‌دار و نقش مقدس مادری از منظر فرهنگی و حقوقی، حرکت به سمت عدالت جنسیتی میان زنان و مردان درجامعه آنچنان که ابعاد فردی و ذاتی او توأمان مورد توجه باشد، همسان سازی شرایط اشتغال زنان متناسب با توانمندی‌ها و ویژگی‌های ذاتی ایشان، تسهیل شرایط ازدواج جوانان و برطرف شدن موانع اقتصادی و فرهنگی و... از جمله موارد مهمی هستند که سالهاست به صحبت‌های انتخاباتی و خبرساز محدود شده و پرونده بازی باقی مانده اند که نیازمند حرکتی سریع، تخصصی، سنجیده و منطبق بر مفاهیم ایرانی اسلامی است.


لذا، در پایان ضمن تشکر بابت توجه به ویژگی هایی، چون جوان گرایی، عملگرایی، تخصص و تعهد، در انتخاب مسئولین کشور که همواره مورد تاکید و اهتمام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بوده است، باتوجه به مهمترین شعار دولت جنابعالی یعنی، تحقق دولت مردمی، خواهشمند است توضیحات خود را نسبت به گزینه احتمالی برای افکار عمومی به طور شفاف، بیان نموده و در صورت نیاز، جهت اصلاح آن اقدام فرمایید.


امید است که در ۴ سال آینده و پس از پشت سر گذاشتن ۸ سال سیطره نگاه فمنیستی، عوام فریبانه و ناکارآمد به مسائل حوزه زنان، شاهد آن باشیم که معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، محلی برای برداشتن قدم‌های جدی برای رفع مشکلات اقشار مختلف بانوان و همچنین، تحقق گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

با آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون برای حضرتعالی و تحقق دولتی مردمی، پیشرو، جوان و حزب اللهی ان شاءالله.


والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت زنان و خانواده زنان خانواده الهام یاوری بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا زنان و خانواده گزینه احتمالی حوزه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد