Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آسیب‌هایی در هیئت‌های مذهبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که می‌بایست با ارائه طرح‌ها و تجربیات سازنده، گفتمان سازی، هدایت و حمایت از هیئات کاهش یابد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: یکی از مصادیق آسیب‌ها عدم بهره مندی از ظرفیت‌های ویژه هیئات در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده می‌باشد که در این زمینه هیئات می‌توانند با ارائه خدماتی مانند مشاوره خانواده، واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، تهیه جهیزیه نو عروس‌ها، شناسایی نیازمندان محله و کارآفرینی به ارتقای شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروزه متأسفانه در زمینه رویکردهای تربیتی و اخلاقی و بهرمندی از ظرفیت هیئات در رشد همه جانبه مستمعین دچار ضعف هستیم و هیئات ما به جای تربیت محوری، مداح‌محور هستند و این یکی از آسیب‌هایی است که در این فضا وجود دارد.
ویا اینکه هیئت‌ها باید با بهره مندی از ظرفیت منابر به دنبال ارتقا رشد تربیتی و معنوی مخاطبان باشند، تصریح کرد: مباحث منبر زمانی که به روز و نظر به دغدغه‌ها و مسائل مبتلا به مستمعین ارائه شود می‌تواند در همراهی و استقبال مخاطب و رشد سطح فکری و معنوی آنها نقش آفرینی جدی داشته باشد و ضروری است در تولید فیش تبلیغی و برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه فنون تبلیغی کارهای برجسته ای صورت پذیرد.

وی توضیح داد: نهادهای فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی برنامه‌های متعددی را در راستای ارتقای سطح هیئت‌ها آماده کرده اند و این رشد با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای مبلغان، مدیران هیئت‌ها و مداحان صورت می‌پذیرد.
وی افزود: هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند و امروز نیز برای حفظ و یاری رسانی به نظام در عرصه‌های مختلف با توجه به مردمی بودن دولت جدید می‌توانند اثر بخش باشند و بنا بر مأموریت گرا بودن امروز هیئت‌ها لازم است نهادهای حاکمیتی در حمایت از آنها توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: جای خالی دستگاه‌خوانی در قزوین حس می‌شود و نیاز است با برنامه ریزی این آئین سنتی احیا شود.

وی یادآور شد: کرونا علی رغم تمام خسارت‌ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد، برخی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را نمایان کرد که یکی از آنها، احیا روضه‌های خانگی و تبلور آن در کوچه‌ها، خیابان‌ها، پشت بام‌ها، حیاط منازل و مجتمع‌ها و معابر و اقصی نقاط شهر بود که با استقبال حداکثری مردم روبرو شد و الحمدلله در استان قزوین شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم.

این کارشناس فرهنگی افزود: این روضه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم و میزبانی و همراهی آنها در مقابل خانه‌های خانواده‌های شهدا، بانیان روضه‌های خانگی، میادین میوه و تره بار و نقاط استراتژیک شهر و استان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: روضه‌های خانگی دارای ظرفیت تبلیغی و تربیتی ویژه ای هستند و با برگزاری این جلسات در منازل با حضور و مشارکت اعضای خانواده و طرح مباحث مفید و سازنده با توجه به جمعیت کم‌تر آنها نسبت به هیئت‌های بزرگ، شاهد تعالی و انسجام اعضای خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر 5293619

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسین طاهری قزوین تبلیغات اسلامی قزوین ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی ستاد ملی مقابله با کرونا روضه ها آسیب ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است