Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آسیا تایمز، حزب دموکراتیک کره DPK قصد دارد در روزهای آینده اصلاحیه‌ای بر قانون رسانه‌ها در مجلس مطرح کرده و به تصویب برساند. این حزب با انتقادهای زیادی از سوی سازمان‌های رسانه‌های داخلی و خارجی رو به رو شده است. حزب مخالف اصلی یعنی حزب دست راستی "قدرت مردم" متعهد شده است که برای ممانعت از رای‌گیری در این زمینه "فیلی‌باستر" (تطویل مباحثات) نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به اکثریت قاطع حزب دموکراتیک در مجلس به نظر می‌رسد این طرح تصویب خواهد شد و در صورت تصویب تازه‌ترین ضربه به آزادی بیان در کره جنوبی خواهد بود. با وجود شهرت کره جنوبی به عنوان کشوری دموکراتیک اما قوانین و رویه‌هایی در سالهای گذشته برای ساکت کردن دانشگاهیان و کاربران رسانه‌های اجتماعی استفاده شده است.

به گفته اعضای این حزب، همچنین قوانینی درباره یوتیوب نیز در راه است. منتقدان دولت "مون جائه این" در سالهای اخیر از یوتیوب برای انتقاد استفاده کرده اند.

قانونگذاران حزب دموکراتیک همچنین برای تقویت موضع خود به نتایج نظرسنجی‌هایی اشاره می‌کنند که حاکی است رسانه‌های اصلی در این کشور اعتبار پایینی دارند. کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ بر اساس شاخص دموکراسی "اکونومیست" در رده ۲۳ کشورهای دموکراتیک قرار داشت.

در شرایطی که انتقادها از حزب دموکراتیک افزایش یافته، این کشور قرار است ماه مارس آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار نماید و این حزب می‌گوید قانون جدید تا ماه آوریل آینده اجرایی نخواهد شد.

با این حال سازمان‌های رسانه‌های در داخل و خارج کره هشدارهایی مطرح کرده و گفته‌اند این اصلاحیه پیشنهادی ممکن است راه را برای تفاسیر اختیاری و سلیقه‌ای هموار سازد و به ابزاری برای فشار بر رسانه‌ها تبدیل شود.

دفتر خبرنگاران بدون مرز در شرق آسیا نیز این اصلاحیه را "تهدیدی برای روزنامه‌نگاری" قلمداد کرده است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی رسانه سئول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی رسانه سئول کره جنوبی رسانه سئول حزب دموکراتیک کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی

به دنبال سرکوب اعتراض‌های حمایت از فلسطین در غرب به ویژه آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه که از بعد از عملیات ۷ اکتبر حماس آغاز شد، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که نارضایتی از دموکراسی در اروپا رو به افزایش است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه یورو نیوز با استناد به نتیجه یک مطالعه جهانی نوشت که نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا درحال افزایش است چرا که حکومت‌ها نتوانستند انتظارات دموکراتیک شهروندان را برآورده کنند.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری 63 هزار نفر از 53 کشور جهان، از جمله 15 کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (57 درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

گزارش شورای اروپایی از نابرابری‌های اجتماعی در آلمان

علاوه بر سرکوب اعتراض‌های حمایت از فلسطین که در کشورهای بزرگ اروپایی صورت گرفته و همچنین جنبش اخیر دانشجویی که با برخورد خشن نیروهای امنیتی کشورهای غربی روبرو است، اعتراض‌های خود اروپایی هم در مورد افزایش قیمت‌ها، درخواست برای افزایش دستمزد و جنبش اعتراضی کشاورزان بی نتیجه بوده است.

پس از خروج از بحران کرونا و همچنین شروع جنگ اوکراین که با پیامدهای اقتصادی بزرگی برای اروپا همراه بود، مساله افزایش قیمت‌ها و کفاف ندادن دستمزدها موجب اعتراض مردم بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه شد.

در عمده اعتراض‌ها و درخواست‌هایی که معترضان مطرح می‌کردند (مانند مخالفت با افزایش سن بازنشستگی در فرانسه یا افزایش دستمزدها در انگلیس یا اعتراض کشاورزان به رقابت نابرابر با محصولات اوکراینی) عمدتا به نتیجه نمی‌رسید و این می‌تواند از جمله عوامل دلسرد کننده افراد در مورد دموکراسی حاکم در اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • کاریکاتور/ سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا
  • کاریکاتور/ لباس نامرئی شیطان بزرگ | رسوایی دموکراسی و آزادی بیان آمریکایی
  • دانشگاه کاشان درجایگاه سوم انتشار مقالات رتبه بندی آسیایی تایمز
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟