Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:48:38 GMT

اورژانس هوایی جنوب کرمان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۱۴۴

اورژانس هوایی جنوب کرمان راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین اظهار داشت: با بهره برداری از اورژانس هوایی تمامی جاده های اصلی با فاصله استانداردی که توسط اورژانس کشور تعریف شده زیر پوشش خدمات این اورژانس قرار می گیرند.

دکتر اصغر مکارم  ادامه داد: همچنین خطوط جاده های فرعی نیز بیش از ۹۰ درصد پوشش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با هماهنگی و رایزنی اورژانس کشور امروز شاهد ورود بالگرد و انجام خدمات هوایی برای بیمارانی هستیم که در جای جای منطقه نیاز ضروری به درمان دارند.

مکارم افزود: خدمات اورژانس هوایی در زمینه کاهش عوارض ناشی از حوادث و سوانح جاده ای همچون تروما(ضربه) تاثیرگذار و یک نیاز اساسی در منطقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای ضروری و اساسی منطقه جنوب کرمان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت و نیازهای مردم به خدمات هوایی تامین شد.
وی گفت: امروزه در سطح دنیا انتقال هوایی یکی از سریع ترین راه های ممکن برای انتقال بیماران و مصدومان سوانح جاده ای به مراکز درمانی است.

مکارم افزود: جنوب کرمان به لحاظ وسعت و سوانحی همچون تصادف نیازمند پایگاه هوایی اورژانس بود.

اورژانس هوایی و کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم  در این آیین با بیان اینکه جنوب کرمان دارای هفت شهرستان با ۳۸ هزار کیلومتر مربع وسعت است، گفت: اورژانس هوایی می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای موثر باشد.

ذبیح الله اعظمی افزود: فاصله منطقه جنوب تا مرکز استان کرمان ۲۵۰ کیلومتر است لذا می توان در شرایط بحرانی از این بالگرد در مدت زمان کمتری، برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی نیز برای نقل و انتقال بیماران در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی بحث های بسیاری شده و در بودجه ۱۴۰۰ این موارد دیده شده و در بودجه ۱۴۰۱  نیز قطعا میزان آن افزایش می یابد.
اعظمی تصریح کرد: استفاده از فناوری هوایی و بالگردها در بخش پزشکی و در سایر بخش ها مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسئولیت خدمات رسانی به هفت شهرستان جنوب استان کرمان را برعهده دارد؛ سه دانشگاه دیگر علوم پزشکی کرمان، بم و رفسنجان و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان خدمات بهداشتی و درمانی را در استان کرمان ارائه می کنند.

برچسب‌ها اورژانس هوایی افتتاحیه کرمان سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی افتتاحیه کرمان اورژانس هوایی افتتاحیه کرمان سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اورژانس هوایی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، به همت خیران ساخته می‌شود.
اعرابی افزود: برای احداث این بنا بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با ساخت این پایگاه، اهالی روستا‌های شلیل، دورک قنبری، گوزلک، شهرک محمدی و لندی شهرستان اردل از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان