Web Analytics Made Easy - Statcounter

گونه ویروس کرونای دلتا پلاس بسیار مسری است و کودکان را با سرعت بیشتری آلوده می‌کند. افزایش دمای بدن، سرفه و آبریزش بینی برخی از علائم ابتلای کودکان به گونه دلتا است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت المغربی نوشت: با نزدیک شدن به فصل مدرسه و بازگشت کودکان به کلاس‌ها پس از استراحت، به دلیل این بیماری همه گیر، این سوال در ذهن والدین، ​​به ویژه مادران متبادر می‌شود که "چگونه بفهمم فرزند من دچار گونه دلتا پلاس شده است؟

به گفته دکتر پل آفیت، مسئول مرکز واکسن در بیمارستان کودکان آمریکایی فیلادلفیا، دلتا پلاس بسیار مسری است، بنابراین کودکان را با سرعت بیشتری آلوده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل توجه است که گونه جهش یافته دلتا نسبت به سایر گونه‌های کرونا مسری‌تر تلقی می‌شود. بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) علائم شدیدتری نسبت به انواع دیگر کووید ۱۹ ایجاد می‌کند. از آنجا که اکثر کودکان واکسن‌های موجود در برابر ویروس کرونا را دریافت نکرده اند، مستعد ابتلا به انواع ویروس‌ها هستند.

علائم دلتا پلاس

سرفه و از دست دادن حس بویایی از جمله رایج‌ترین علائم در هنگام آلوده شدن به نوع دلتا پلاس است، اما عفونت، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و دمای بالای بدن نیز از جمله علائم اصلی هستند.

دکتر مایکل گروسو رئیس اطفال در بیمارستان هانتینگتون در نورثول هلث نیویورک از جمله علائم ابتلای کودک به گونه دلتا را افزایش دمای بدن، سرفه، آبریزش بینی و علائم روده و بثورات در برخی از آن‌ها، و برخی علائم دیگر نیز معرفی می‌کند:

- درد شکم
- قرمزی چشم
-سفتی یا
-درد در قفسه سینه
- اسهال
- احساس تنهایی بسیار
- سردرد شدید
- فشار خون پایین
- درد در ناحیه گردن
- استفراغ

به والدین توصیه می‌شود که در صورت بروز این علائم در کودک، لازم است بلافاصله تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی و سوآب برای وی انجام شود، به ویژه در صورت بروز علائم سیستم تنفسی؛ در صورت مثبت بودن عفونت، باید تا زمانی که علائم ناپدید شوند، قرنطینه شود.

نکاتی در مورد جداسازی کودکان مبتلا

اگر نتیجه آزمایش کودک مثبت است، اما او سالم است و نیازی به بستری شدن ندارد، والدین باید مشکلات تنفسی کودک را زیر نظر داشته باشند و نکات زیر را رعایت کنند:

- مایعات فراوان بنوشید تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود
- اتاق جدا شده کودک را برای جریان هوا تهویه کنید
- یک حمام ویژه برای کودک بیمار اختصاص دهید

بیشتر بخوانید: واردات واکسن کرونا ویژه گروه‌های خاص و کودکان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا دلتا پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان