Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها و تجمعات خانوادگی در ایام برداشت محصول پسته، از بروز شدن پروتکل های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان در فصل برداشت محصول امسال خبر داد.

دکتر"احمد جمالی زاده" امروز ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان فصل برداشت پسته که در شهریور و مهر ماه انجام می شود، همه ساله نظارت هایی در بحث فرآوری و برداشت پسته انجام می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بحث نظارت بر کارگران فصلی به این موضوع اضافه شده و با توجه به اهمیت این موضوع، ضرورت دارد به این مسئله با حساسیت بیشتری توجه شود.

جمالی زاده بیان کرد: سال گذشته پروتکل هایی برای فصل برداشت پسته نوشته شده و امسال این پروتکل ها به روزرسانی شده و بازرسان بهداشتی بر این پروتکل ها نظارت می کنند تا کمترین آسیب را در فصل برداشت داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: زدن ماسک، تهویه مناسب محل اسکان کارگران، عدم تجمع تعداد زیادی از افراد در محل اسکان تا این تجمع زیاد باعث انتقال بیماری نشود مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: امسال خوشبختانه کارگران فصلی از منطقه جنوب غرب و سیستان و بلوچستان به استان کرمان مراجعه می کنند که تعداد زیادی از این افراد واکسینه شده اند و وضعیت بیماری در این مناطق نسبتا خوب است لذا امیدواریم فصل برداشت پسته ما را دچار مشکل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: غیر از کارگران فصلی، از ناحیه کسانی است که به عنوان مالک و خانواده مالکین به رفسنحان سفر می کنند نگرانی داریم، این افراد از مناطق شمالی و تهران که وضعیت بحرانی بیماری را دارند به شهرستان سفر می کنند بنابراین از این موضوع نگرانی داریم.

وی تاکید کرد: تجمعات و دورهمی ها در فصل برداشت پسته بیشتر می شود و نگرانی ما را بیشتر می کند که بایستی به همشهریان و مالکین و کسانی که در این فصل فعالیت می کنند توصیه کنیم نکات بهداشتی را از جمله زدن ماسک، بهداشت فردی و شست دست، تهویه مناسب و عدم تجمع رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها برداشت پسته رفسنجان کروناویروس دورهمی فصل برداشت پسته فصل برداشت کارگران فصلی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم

مدتی است باران بهاری در مناطق مختلف کشورمان شروع به باریدن کرده است بطوریکه مناطق گرمسیر و خشک نیز میزبان بارش رحمت الهی شدند. این بارش ها موجب گشت تا رودخانه ها و آبشارهای فصلی جان دوباره بگیرند.

 خروش دوباره آبشار فصلی در روستای علی آباد جنگل از توابع شهرستان بهاباد استان یزد سوژه شهروند خبرنگار ما شد و فیلمی به اشتراک گذاشت که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - یزد

بیشتر بخوانید:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد