Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:50:24 GMT

محل اسکان موقت کارگران فصلی رفسنجان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۴۶۵

محل اسکان موقت کارگران فصلی رفسنجان اعلام شد

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با اعلام جزئیات ساماندهی کارگران فصلی در این شهرستان، محل اسکان موقت آنها را اعلام کرد.

"مجید فصیحی هرندی" امروز ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان فصل برداشت در رفسنجان هر ساله با حضور کارگران فصلی مواجه می شویم که با حاشیه هایی روبه رو است و مسئولین نیز تدابیری برای این مسئله می اندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سال آور محصول پسته در شهرستان بود و کارگر زیادی نیاز داشت به نحوی که روزانه ۲۵ هزار کارگر در روز نیاز بود، مدیریت موضوع با توجه به شرایط کرونا دشوار بود.

فصیحی هرندی با بیان اینکه امسال پیش بینی برداشت ۲۵ هزار تن محصول وجود دارد و پیش بینی می شود زمان برداشت کمتر شود، عنوان کرد: امسال با توجه به کمبود محصول، میزان کار روزانه کارگران فصلی بسیار کمتر است، لذا  در اینجا اعلام می کنیم کارگران فصلی اگر قصد ورود به شهرستان را دارند این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: سال گذشته هم در شهر و بخش های تابعه قرار شد جای موقتی برای اسکان در نظر بگیریم که امسال در شهر رفسنجان در محل میدان امام حسین(علیه السلام) این مکان اسکان آماده است و شهرداری از ورود کارگران فصلی به  شهر جلوگیری می کند و کسانی که نیازمند نیروی کار هستند باید به این میدان مراجعه و نیروی کار خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: در بخش های تابعه شهرستان نیز نیز محل های اسکان کارگران فصلی وجود دارد و اگر کسی نیروی کار نیاز دارد به این مراکز مراجعه کنند.

فرماندار رفسنجان در خصوص امنیت فصل برداشت پسته توضیح داد: در زمینه دوربین های پایش نظارتی در بخش مرکزی اقدامات خوبی انجام شده و دادستان هفته گذشته بازدیدی داشتند و جلساتی در بخش های نوق و کشکوئیه برگزار کرده اند و توصیه های لازم برای امنیت در این مدت را ابلاغ کرده اند و نیروهای نظامی و بسیج توجیه هستند امیدواریم امسال نیز موارد سرقت در حد صفر باشد.

فصیحی هرندی بیان کرد: به کسانی که با مسئله برداشت و فرآوری پسته سر کار دارند توصیه می کنیم حداقل مسائل حفاظتی را مدنظر قرار داده و نگهبابانی که در باغات بگمارند که آنها را بشناسند اما با این حال اگر اتفاقی بیفتد برخوردهای لازم با این مسئله رخ خواهد داد.

فرماندار رفسنجان در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته نمی شد رعایت بیشتری انجام می شد تا با پیک بیماری پس از برداشت پسته مواجه نمی شدیم، گفت: موضوعی که پارسال رخ داد عدم رعایت فاصله اجتماعی و تجمع خانوادگی در فصل برداشت پسته بود و دلیل پیک کرونا پس از فصل برداشت این موضوع بود، امسال با واکسیناسیون شرایط بهتر است اما همچنان باید رعایت کرد.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما برای مقابله با کرونا زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی و جلوگیری از دورهمی های خانوادگی است تا مشکلات ما کمتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کارگران فصلی رفسنجان برداشت پسته کروناویروس فرماندار رفسنجان کارگران فصلی فصل برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه