Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در توئیتی درباره اوضاع افغانستان نوشت: ۲۰ سال اشغالگری آمریکا، ارمغانی جز مرگ و ویرانی برای افغانستان نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون فرصتی تاریخی برای رهبران افغانستان است تا با پایان دادن به خشونت و تشکیل دولتی فراگیر، درد و رنج مردم خود را پایان بخشند.

وی افزود: ایران در کنار کشور برادر، افغانستان، می‌ایستد.

خطیب زاده روز دوشنبه هشتم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: همواره در کنار مردم افغانستان بودیم و اولویت ما همواره تامین صلح و ثبات و پیشرفت جامعه افغانستان بوده است.

خطیب‌زاده اضافه کرد: افغانستان همسایه عزیز ماست و در حوزه تمدنی ما قرار دارد و در بیانیه‌ای که من نیز در جلسه سخنگویی وزارت خارجه هفته گذشته قرائت کردم تأکید شده بود که جان و ناموس و مال مردم افغانستان باید توسط همه گروه‌ها در این کشور رعایت شود.

وی بیان کرد: آن‌چه ما فکر می‌کنیم برای افغانستان صلح و ثبات دائمی برای افغانستان می‌آورد تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور است که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و جمعیتی افغانستان است.

خطیب‌زاده افزود: در این مسیر مسئولیت پذیری دولت آتی افغانستان و عمل به تعهدات قطعی آن می‌تواند کمک کند و ما منتظر می‌مانیم که در عمل تشکیل دولت فراگیر و تعهد آن دولت به اجرای مسئولیت‌هایش را مشاهده کنیم و بر آن اساس جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین‌الملل تصمیمات خودش را اتخاذ خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان افغانستان تحولات افغانستان تشکیل دولت خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت: کارمان سخت است اما تفکر ما سوپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است.

علی اصغر حسن زاده، در گفت‌وگو با ایسنا درباره قهرمانی ایران در جام ملت های فوتسال آسیا، اظهار کرد: با تلاش کادرفنی و بچه‌ها توانستیم جام را به ایران برگردانیم، خدا کمک کرد که توانستیم به قول مان وفا کرده و دل مردم ایران را شاد کنیم. مهم ترین چیز در این شرایط خوشحالی مردم است و حتی اگر یک لحظه هم از بازی ها و قهرمانی‌مان خوشحال شده باشند ارزش‌اش از همه چیز بیشتر است. قهرمانی را به مردم شریف ایران تقدیم می‌کنیم.

او ادامه داد: من تا جایی که بتوانم به تیم ملی و باشگاهی کمک می‌کنم و خدا را شکر من تمام تلاشم را کردم هم در داخل و هم خارج زمین به جوانان کمک کنم. خدا را شکر تلاش همه بچه ها و کادرفنی بود که به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

کاپیتان تیم‌ملی درباره جام جهانی پیش رو گفت: فوتسال واقعا پیشرفت کرده و مثل گذشته نیست. جام جهانی هم حتما همین طور خواهد بود. کارمان سخت است اما تفکر ما سوپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • حسن زاده: قهرمانی برای مردم است/ تایلند تیم خوبی بود
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟