Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:57:45 GMT

کمبود تخت بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۷۲۴

کمبود تخت بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کماکان در قله پیک اخیر ویروس دلتا هستیم و متاسفانه همچنان بیمارستان‌ها مملو از بیمار هستند.

وی افزود: هر چند در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری با ترخیصی برابر بود اما مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها مملو از بیماران جدید هستند که این مساله نشان می‌دهد همچنان انتقال بیماری در جامعه با سرعت بسیار بالا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متاسفانه درگیری‌های خانوادگی و گروهی بسیاری مشاهده می‌شود که این امر، آمار ابتلا را بسیار افزایش داده است و نشان می‌دهد که در جامعه اقدامی برای کنترل بیماری، قطع زنجیره انتقال و کمک به کاهش ورودی بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به رصد مداوم کمبودهای بیمارستان‌ها، ادامه داد: برای رفع کمبود اکسیژن، چند دستگاه اکسیژن‌ساز وارد مدار شده و تعداد زیادی کپسول اکسیژن نیز وارد شده است. در حال حاضر کمبود اکسیژن نداریم اما همچنان دچار کمبود تخت بستری هستیم.

شکرالله سلمان زاده با اشاره به عدم تامین نیرو با وجود پذیرش بیماران در مصلای آبادان و مسجد جامع خرمشهر تصریح کرد: تعدادی از افراد از سپاه پاسداران و بسیج به ما ملحق شدند. حدود ۳۰ نفر از دوستان دانشجو و همکاران ستادی که مدارک درمانی دارند نیز به کمک ما آمدند و این مرکز جدید که راه‌اندازی کرده‌ایم را اداره می‌کنند.

وی در خصوص کمبود واکسن نیز بیان کرد: توزیع واکسن در کشور کم است و در کل کشور کمبود وجود دارد. نامه‌نگاری و پیگیری انجام شده است تا با توجه به شرایط خاص خوزستان، واکسن‌های بیشتری وارد منطقه شود. هر واکسنی که دریافت کنیم نیز بلافاصله به مردم تزریق می‌شود. 

سلمان‌زاده اذعان کرد: رفع کمبود واکسن به تصمیمات ملی بستگی دارد و منتظر تولید و واردات بیشتر واکسن هستیم تا پاسخگوی مردم باشیم. 

وی عنوان کرد: اینکه مردم درخواست دارند واکسن تامین شود، خیلی خوب است. یکی از مشکلات ما در گروه سنی بالا، نبود تقاضا برای دریافت واکسن بود که خوشبختانه در گروه‌های سنی پایین‌تر تقاضای واکسن بیشتر این است و امیدوارم مسوولان کشوری پاسخگوی درخواست مردم باشند تا بتوانیم واکسیناسیون را برای قطع زنجیره انتقال ویروس افزایش دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همیشه حداقل فاصله زمانی بین دو دز اعلام می‌شود و نباید کمتر از این مدت زمان برای تزریق دز دوم اقدام کرد اما افزایش فاصله یین دو دز اشکالی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان کمبود تخت بیمارستان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محور سربندر به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:به علت آبگرفتگی و سقوط پایه‌های برق در محور سربندر به آبادان در محدوده شادگان این مسیر مسدود شد.

سرهنگ سعید رحیمی افزود:همکاران ما در پلیس راه از منطقه خوردورق مسیر را یک طرفه کرده اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید داسته ایم و ریزش کوه در چند نقطه انجام که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد. 

سرهنگ رحیمی گفت:با توجه با بارش شدید باران در محور‌های استان رانندگان در هنگام تردد با رعایت قوانین و احتیاط کامل رانندگی نمایند.

دیگر خبرها

  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • جوی ناپایدار در اروند