Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:36:01 GMT

محمد سلیمانی قائم‌مقام وزیر علوم شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۸۱۱

محمد سلیمانی قائم‌مقام وزیر علوم شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمد سلیمانی را به عنوان قائم مقام خود و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه این وزارتخانه منصوب کرد.

محمد علی زلفی گل در حکم انتصاب سلیمانی آورده است: بی‌شک، دهه پنجم انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته، تحولی متناسب با نیازها و ضرورت‌های حوزه علوم، تحقیقات و فناوری صورت پذیرفته و دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، دوران جدیدی را که زیبنده انقلاب اسلامی است، با هدف زمینه‌سازی برای تحقق "تمدن نوین اسلامی" و شعارمحوری دولت سیزدهم، "دولت مردمی، ایران قوی" را با جدیت آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم ابراز امیدواری کرده است: در مسیر تحقق این هدف متعالی و عملیاتی‌سازی راهبردهای طرح شده در "بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" در حوزه علم و فناوری و برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، با به کارگیری همه ظرفیت‌های نظام علم و فناوری کشور و همکاری و هم‌افزایی همکاران ستادی و دانشگاهی، موفق و سربلند باشید.  توفیق روزافزونتان را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی،  از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

محمد سلیمانی در سال ۱۳۵۷ لیسانس خود را در رشته مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه شیراز کسب کرد و فوق لیسانس را در سال ۱۳۵۹ و مدرک دکترای خود را در سال ۱۳۶۱ از دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه در رشتهٔ مخابرات، با گرایش بسامد بالا دریافت کرد.

سلیمانی نماینده تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  معاون امور دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، معاون سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران،  معاون پژوهش، معاون امور جنگ، مدیر گروه مخابرات و مدیر امور اداری دانشگاه علم و صنعت ایران، مدیر صنعت سامانه‌های فضایی صنایع مخابرات ایران، و ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، از موارد مدیریتی است که او در کارنامه دارد. 

مشارکت در طراحی و ساخت ماهواره کوچک و ماهواره زهره و طرح‌های پوشش راداری و تألیف و ترجمه ۱۹ عنوان کتاب و ۸ متن پایه درسی چاپ شده از آثار اوست./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد