Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@05:58:43 GMT

چند درصد از مبتلایان به قارچ سیاه نابینا می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۹۱۵

به گفته یک چشم پزشک ۵۵ درصد از مبتلایان به قارچ سیاه با وجود بهبودی نابینا می‌شوند.

به گزارش میزان، هرمز شمس در پاسخ به این سوال که آیا تمام مبتلایان به قارچ سیاه نابینا می‌شوند؟، گفت: این بیماری بسیار نادر است و معمولا هم از چشم شروع می‌شود و در آن عفونت قارچی طی مدت کوتاهی گسترش پیدا می‌کند به سمت کاسه چشم، مغز و ریه می‌رود و این عضو‌ها را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه این عفونت قارچی سبب کور شدن سریع چشم می‌شود، ادامه داد: ۵۵ درصد از این بیماران با وجود بهبودی نابینا می‌شوند چرا که متاسفانه بیشتر دارو‌های ضد قارچ بر این نوع عفونت اثر ندارند و البته به ندرت پیش می‌آید که بیماری هم زنده بماند و هم بینایی خود را از دست ندهد.

این چشم پزشک با بیان اینکه متاسفانه درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری از دنیا می‌روند، افزود: ابتلا به این عفونت قارچی نادر است و من طی تمام دوره طبابتم فقط با ۳ بیمار مبتلا به قارچ سیاه برخورد داشتم، اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و افزایش استفاده بی‌جا از کورتون ابتلا به این عفونت قارچی افزایش پیدا کرده چرا که مصرف بیش از اندازه از این دارو ضعف بدن را به همراه دارد و امکان رشد قارچ را فراهم می‌کند.

این پزشک متخصص توضیح داد: این بیماری بسیار نادر است و بیشتر افرادی دچار آن می‌شوند که بیماری‌های زمینه‌ای و سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در حال حاضر به دلیل افزایش مصرف کورتون موارد ابتلا به آن تا حدی بیشتر شده چرا که این قارچ همیشه وجود داشته، اما تنها در شرایطی پیشرفت می‌کند که استفاده بیش از اندازه از کورتون از جمله آن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محسن رضایی محمد اسلامی وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک اربعین 1400 مبتلایان قارچ سیاه ویروس کرونا محرم طالبان محسن رضایی محمد اسلامی وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک اربعین 1400 نابینا می شوند قارچ سیاه عفونت قارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه