Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:25:15 GMT

پایان ۲۰ سال اشغالگری آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۴۰۱۲

پایان ۲۰ سال اشغالگری آمریکا در افغانستان

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا سرانجام پس از ۲۰ سال اشغالگری تمامی نیروهای نظامی، اتباع خارجی، دیپلمات‌ها و کارکنان خود را از افغانستان خارج کرد.

 خروج شبانه و بی‌صدای نظامیان آمریکایی از افغانستان در همان دقایق اولیه واکنش و شادمانی را در کابل در پی داشت.

تجهیزات و تسلیحات به جا مانده از نظامیان آمریکایی موید شتاب آمریکا برای خروج از این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ویکی هارتزلر، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: عقب نشینی بایدن از افغانستان فاجعه بار است. این اقدام آمریکا موجب شد تا طالبان مالک ۸۵  میلیارد دلار سلاح شود. بایدن به دلیل این موضوع هم که شده باید استعفا کند.

اریک والبرگ، کارشناس کانادایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیامد اشغالگری آمریکا در افغانستان گفت: تاکنون سربازان زیادی در جنگ هایی که آمریکا به راه انداخته، کشته شدند. صدها نفر دیگر هم به طور غیرمستقیم آسیب های روحی و روانی زیادی دیده‌اند. این ها همه نتیجه قدرت طلبی آمریکاست.

نظامیان آمریکا از افغانستان بازگشتند و سایه این شکست سالها بر بدنه کاخ سفید سنگینی خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان خروج نظامیان آمریکا خروج نظامیان آمریکا فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • اعتراض کارگردان سرشناس آمریکایی به جنون اشغالگری صهیونیست‌ها
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان