Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال کشورمان از حضور بازیکنان لیگ برتری بدون لژیونرها در اردوی تیم ملی در شرایطی که خیلی از مربیان حضور نداشتند، انتقاد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم‌ قاسم‌پور در آستانه آغاز دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی و مصاف با دو تیم عراق و سوریه که در گذشته گربه سیاه‌های ایران محسوب می‌شدند، گفت: بارها در گذشته شاهد این بودیم که نسبت به بازی‌های این‌چنینی کم اهمیت بودیم و ضربه خورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرحله به مراتب سخت‌تر از مرحله گذشته است ولی اتفاقاتی که رخ داده شائبه‌برانگیز است. ما شاهد هستیم که کادرفنی تیم ملی لیستی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند که بخش بسیار زیادی خط خوردند و مابقی هم خط خواهند خورد.

وی با اشاره به غیبت کادرفنی در این تمرینات اظهار کرد: از طرفی اسکوچیچ، هاشمیان، باقری و سایرین غایب هستند و بازیکنان لژیونر حضور ندارند و فقط چند تمرین آبکی برگزار شده که به هیچ دردی هم نمی‌خورد.

قاسم‌پور با انتقاد از غیبت لژیونرها در اردوی تیم ملی گفت: در حال حاضر لژیونرها هم حضور ندارند. یعنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانست با اجازه تیم‌های باشگاهی، این لژیونرها را چند روز زودتر بگیرد؟

این کارشناس فوتبال هم‌چنین درباره این‌که تیم‌ها می‌توانند خارج از پنجره فیفا دی بازیکنان خود را به تیم‌های ملی ندهند و هیچ الزامی ندارند و اردوی اخیر تیم ملی با هدف شناسایی هر چه بهتر بازیکنان داخلی انجام شده است، گفت: به نظرم می‌توانستیم تعامل کنیم و همه این بازیکنان هم در تیم‌های خارجی خود در ترکیب اصلی بازی نمی‌کنند. می‌توانستیم با دعوت از برخی لژیونرها، اردوی بهتری داشته باشیم. من مطئنم از همین ۱۰ نفری هم که در اردو باقی مانده‌اند، افراد دیگری خط خواهند خورد. شما فکر نمی‌کنید به شعور من و امثال من توهین شده است؟ با این کارها روی کاستی‌های موجود سرپوش می‌گذارند. موقعی که سرمربی و دستیارانش نیستند، چطور اردو برگزار می‌کنند؟ چه استفاده‌ای از این اردو شده است و چه کار خاصی کرده‌اند؟

سرمربی صنعت نفت آبادان در واکنش به این‌که چه نتایجی را برابر عراق و سوریه برای تیم ملی متصور است، اظهار کرد: در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. شما شکست هفت بر یک برزیل برابر آلمان را به خاطر دارید. اصلا قابل پیش‌بینی نبود. جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. ممکن است تیمی در بهترین شرایط خود به تیمی در بدترین شرایط ببازد. روی کاغذ و واقعیت فوتبال این است که ما از همه بهتر هستیم چرا که بیشترین لژیونر را در خارج از ایران داریم، تجربه‌ خوبی را به دست آوردیم و بازیکنان ما خلاق و باهوش هستند اما امکانات، مدیریت قوی و ... را نداریم.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر این‌که ایران قوی‌ترین تیم حاضر در گروه خود است افزود: با این حال نتایج غیر قابل پیش‌بینی است و از نظر روحی باید آماده بازی‌های سختی شویم. در حال حاضر مشکل ما این است که تا روز پنج شنبه تمرین آن‌چنانی نخواهیم داشت. اگر چه اکثر بازیکنان در این چند سال در لیگ‌های خارجی و کنار هم بازی کردند اما نیاز به هماهنگی و تفکرات تاکتیکی بیش‌تری داریم. ما فعلا زمان را از دست می‌دهیم.

وی درباره اهمیت شروع مسابقات با دو برد متوالی به سود ایران گفت: به مسابقات لیگ هم نگاه کنید تیم‌هایی که نتایج خوبی در شروع مسابقات گرفته بودند، در لیگ برتر ماندند. تیم ملی هم همین‌طور است و اگر شروع خوبی داشته باشیم، از نظر روحی و روانی هم در وضعیت خوبی خواهیم بود و تیم‌های قوی را هم تحت تاثیر خودمان قرار می‌دهیم.

قاسم‌پور درباره وضعیت خطوط مختلف تیم ملی در مدت زمان اخیر اظهار کرد: خط دفاع ما نواقصی دارد و بدون ایراد نیست. اگر تمرین بیش‌تری داشته باشیم و بازیکنان مدت زمان بیش‌تری کنار همدیگر بازی کنند، در همه خطوط بهتر می‌شویم. باید توانایی‌های خودمان را گسترش و نواقص موجود را کاهش دهیم. در هر صورت اگر یک دفاع و دروازه‌بان خوب داشته باشید ولی متزلزل عمل کنید، باز هم گل دریافت خواهید کرد. گذشته از این نفرات خوبی که داریم، باید با کارهای تاکیتکی بیش‌تر توانایی هجومی و تدافعی خودمان را بالاتر ببریم. متاسفانه دفاع تیمی ما در دوران کی‌روش بهتر بود.

او ادامه داد: آرزو می‌کنیم در این مرحله عملکرد خوبی داشته باشیم و در نهایت کارمان به روزهای آخر و امدادهای غیبی نرسد و خیلی سریع به جام جهانی صعود کنیم که خیال‌مان راحت شود.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم قاسمپور تیم ملی فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی قطر داشته باشیم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت

پیشکسوت فوتبال معتقد است پرسپولیس اگر با همان دفاع و اشتباهات برابر آلومینیوم، جلوی سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر بازی کند دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم پرسپولیس در جام حذفی برابر تیم آلومینیوم اراک، اظهار کرد: بازی که در آن ۸ گل زده می‌شود نشان می‌دهد که هر دو تیم به دنبال آن بودند که بازی را در وقت قانونی به پایان برسانند. در مجموع بازی پر افت و خیز و تماشاگرپسندی بود که بعد از سال‌ها در جام حذفی شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند که تعویض‌های اشتباه اوسمار در دقیقه ۶۰ بازی سبب شد نتیجه به نفع آلومینیوم اراک تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد:‌ آنهایی که بیرون گود نشسته‌اند همیشه می‌گویند لنگش کن، حال اینکه اشتباه بود یا خیر بنا به صلاحدید مربی بود. اوسمار در طول هفته با بازیکنان خود کار می‌کند و شرایط تیمش را بهتر از دیگران می‌داند که چه زمانی تعویض انجام دهد. در فینال جام باشگاه‌های اروپا که بین منچستریونایتد و بایرن مونیخ بود، بایرن تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر جلو بود و دو دقیقه وقت اضافی می‌گیرند که در همین دو دقیقه منچستر دو گل زد و قهرمان شد. در این شرایط کسی می‌تواند عنوان کند که فوتبال اروپا ضعیف شده یا تعویض‌های کادر فنی اشتباه بوده؟ به هر صورت در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که غیرقابل پیش بینی است.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تعویض‌های پرسپولیس در دقیقه ۵۵ یا ۶۰ به خاطر حفظ نتیجه بود و این امر طبیعی است. چون مربی در چنین شرایطی بیشتر به دنبال استفاده از بازیکنان تدافعی است تا تهاجمی. آنهایی که نسبت به این موضوع انتقاد دارند یا فوتبال را به درستی نمی‌دانند معتقدند که تعویض‌ها اشتباهی بوده است.

قاسمپور خاطرنشان کرد: کسی که فوتبال را به درستی می‌داند به این امر واقف است زمانی که تیمش ۲ گل جلو است برای حفظ نتیجه تیمش را تدافعی می‌کند. به هر صورت به تفکرات مربیان نباید خیلی هم خرده گرفت. شاید مربیان دیگر نیز بودند ۹۹ درصد همین کار را انجام می‌دادند، در این دیدار مربی آن چیزی که فکر می‌کرد درست است انجام داد. شاید برخی بگویند اوسمار بازیکنان سازنده را از زمین بیرون آورد و فرصت را به تیم مقابل داد تا حملات بیشتری انجام دهد در حالی که آن تیم حتی اگر بازیکنان تهاجمی‌اش نیز در زمین بود حمله می‌کرد، چون چیزی برای از دست دادن نداشت.

وی همچنین درباره ضعف تیم پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک گفت: تیمی که ۴ گل می‌خورد نشان می‌دهد که خط دفاعی آن خوب عمل نکرده، شاید در طول فصل یا در جریان رقابت‌های لیگ کمتر گل خورده اما در جام حذفی آن هم از تیم آلومینیوم ۴ گل خوردن نشان از ضعف خط دفاعی آن تیم است. خط دفاعی پرسپولیس در این بازی سردرگم و اشتباهات زیادی داشت و باز بازی می‌کردند.

قاسمپور در ارزیابی از تیم آلومینیوم اراک اظهار کرد: آلومینیوم درسته در زمین خود بازی کرد اما بازی خوبی را برابر پرسپولیس با این همه بازیکن و هوادار به نمایش گذاشت و انتظار بیشتری از پرسپولیس می‌رفت. تیمی که ۴ گل به پرسپولیس می‌زند یعنی خیلی خوب کار کرده و قطعا بازی بعدی را نیز پیروز میدان خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که این ضعف پرسپولیس چقدر می‌تواند در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان تاثیر نامطلوبی داشته باشد؟ تصریح کرد: البته بازی لیگ با جام حذفی فرق می‌کند اما این ضعف تاثیر زیادی خواهد داشت. درست است که سپاهان نتایج خوبی در لیگ نگرفته اما از مهره‌های بهتر، کارآمدتر و بهتری نسبت به آلومینیوم برخوردار است. اگر با همان دفاعی که برابر آلومینیوم بازی کردند جلوی سپاهان نیز با همان دفاع، سبک و سیاق و اشتباهات بازی کنند جلوی سپاهان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم