Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عیدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به قیمت ۵ تا ۶ هزار تومانی جو، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

وی گفت: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی‌ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت در اراضی دیم که ۳۸ هزار هکتار بود به سطح ۳۱ هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدی اظهار کرد: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، ۳۸ هزار هکتار زیر کشت جو دیم و ۱۶ هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد، ادامه داد: برای این منظوریک هزار و ۱۲۶ دستگاه کمباین بومی و ۱۷۴ دستگاه کمباین مهاجر و حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت غلات در استان به کار گرفته شده است.

عیدی ادامه داد: این محصول محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر آفت هاست.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

وی افزود: ارقامی، چون سهند، آبیدر، بهمن و جلگه از ارقامی هستند که در مزارع جو آذربایجان غربی کشت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوکاران آذربایجان غربی کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر