Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در نشستی با اعضای مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه جمعیت رو به پیری است و این وضعیت اصلا به صلاح کشور نیست ، افزود: تهیه طرح‌ها و برنامه‌های تشویقی مشخص و فرهنگ‌سازی برای رسیدن به اهداف در یک اقدام هماهنگ و منسجم ضروری است .

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت به سوی پیری می‌رود و این موضوع مهم باید توسط  نمایندگان مجلس با همکاری تمامی بخش‌ها و دولت در اولویت بررسی و اقدام مناسب قرار گیرد، ادامه داد: برای افزایش جمعیت که مساله ضروری و حیاتی است همه در قبال آن ماموریت محوله  را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام‌جمعه یزد با بیان اینکه هرچند در این ارتباط برخی اقدام‌ها صورت گرفته، ولی به دلیل اهمیت موضوع اصلا پذیرفته نیست ،گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تمامی هم و غم خود را برای افزایش جمعیت و فرزندآوری در صدر امور و  برنامه‌های خود  قرار دهند.

ناصری در ادامه به اهمیت ایجاد بانک اطلاعات و اولوبت‌بندی مسایل استان با بهره‌گیری از تمامی نخبگان و ظرفیت‌ها پرداخت که نبود آن به شدت در یزد احساس می‌شود و نمایندگان با همکاری نهادها و تشکل‌ها باید در این خصوص مهم بیش از قبل اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ارتباط با اهمیت ساماندهی شهروندان خارجی که در این خصوص باید همت و تلاش بیشتری صورت گیرد ،گفت: یکی از مطالبات مردم و نیاز استان همین موضوع اصلی است که باید اقدام و نظارت عالیه به عمل آید.

ناصری، اساسی‌تری موضوع استان را تامین آب و پیگیری طرح‌های انتقال آن با همت و همکاری نمایندگان و مسئولان ذکر کرد و گفت: توجه به توسعه صنایع کم‌آبخواه و پیگیری خط دوم انتقال آب به استان ضروری است و همه باید اقدام لازم و همکاری مناسب در این مورد داشته باشند.

در این نشست نمایندگان مردم یزد و اشکذر و تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به طرح دیدگاه‌ها و اقدام‌های انجام شده به خصوص اهمیت معادن، انتقال آب و همکاری برای توسعه همه جانبه و متوازن استان پرداختند و همکاری بیشتری را در این مورد خواستار شدند.

همچنین سرتیپ رضا پورشمسی فرمانده تیپ الغدیزد یزد در گزارشی به اقدام‌های مختلف فرهنگی و بررسی مسایل و مشکلات با همکاری  مردم و بسیجیان و همراهی خیران در طرح‌ها و رزمایش‌های مومنانه و کلان با همکاری نمایندگان مجلس اشاره کرد.         

 یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ شهرستان هم اکنون چهار نماینده در مجلس یازدهم دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نرخ رشد جمعیت یزد مجلس یازدهم کمک های مردمی آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نرخ رشد جمعیت مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نرخ رشد جمعیت یزد مجلس یازدهم کمک های مردمی آیت الله محمدرضا ناصری نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم

محمدحسین لطیفی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده با تأکید بر اینکه فیلم سازی در ارتباط با بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری باید با پرهیز از هرگونه شعارزدگی باشد گفت: منتها مسئله زیرساخت است که با تشکیل کمیته‌های ویژه در این زمینه توسط هیئت دولت صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر قرار باشد که وزارت مسکن، آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، وزارت برنامه و بودجه، وزارت صنایع و در نهایت وزارت فرهنگ وارد این عرصه بشود، قطعا باید زیرساخت درست داشته باشیم؛ بنابراین اگر من فیلمساز قرار است تبلیغ جوانی جمعیت کنم باید زیرساخت درست باشد.

لطیفی با تأکید براینکه فرهنگ جوانی جمعیت برایش با ارزش و مهم است و خودش هم از مفاهیم فرزندآوری و ازدواج لذت می‌برد، گفت: مفاهیم لذت بخش فرزندآوری، زندگی مشترک و عشق ورزیدن در کنار هم، از همه جدا نبودن و آرامش در عرصه خانواده همه مفاهیمی است که می‌تواند در قالب‌های هنری بگنجد و زیبا باشد. اینکه در فیلم‌ها نشان دهیم که چند بچه در یک منزل هستند و بازی می‌کنند، کار زیبایی است منتها باید برایش قصه خوب نوشت.

وی با اشاره به اینکه خودش سه فرزند دارد، گفت: بحث فرزندآوری را باید عمیق‌تر نگاه کنیم، در تمامی وزارتخانه‌ها کارگروه تشکیل شود و همت عالی برای چنین فرهنگ سازی صورت بگیرد.

لطیفی در پاسخ به این سوال که اگر مشکل قصه نباشد تمایل به ساخت فیلم در عرصه خانواده و جوانی جمعیت دارد یا خیر، گفت: بله حتما من دوست دارم فرزندآوری را ترویج کنم؛ منتها فرزندپروری دهه بیست، سی، چهل و پنجاه که در خانه‌های هشتی دار بچه‌ها با هم بزرگ می‌شدند، این‌ها الگو‌های خوبی برای لذت بخشی خانواده و فرزندپروری هستند. 

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند