Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@17:41:43 GMT

این لوزرهای انگلیسی - این زرنگ‌های پرتغالی (عکس)

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۴۵۶۷

این لوزرهای انگلیسی - این زرنگ‌های پرتغالی (عکس)

فیفا گزارشی در رابطه با نقل و انتقالات یک دهه اخیر منتشر کرده که نکات حیرت انگیزی در آن مشاهده می شود.

به گزارش "ورزش سه"، گزارش حیرت انگیز فیفا در مورد نقل و انتقالات 10 سال گذشته، مسائل زیادی از جمله تغییرات و پویایی در بازار، میزان پول های از دست رفته توسط باشگاه‌ها و همچنین افرادی که دارای بیشترین درآمد بوده اند را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رکورد نقل و انتقالات فوتبال جهان در یک دهه گذشته سه بار جابه‌جا شد و همچنین هزینه ها برای اولین بار در این ورزش 9 رقمی شد. در واقع گزارش فیفا از مبالغ هنگفت معاملات بین سال های 2011 تا 2020 رونمایی کرده است؛ این در حالی است که باشگاه های  انگلیسی بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کرده‌اند.

 

در این گزارش مشخص شده که باشگاه‌ها میلیاردها یورو هزینه داشته اند و در این بین بنفیکا بیشترین درآمد را از حیث خروجی های خود داشته است. همچنین انتقال ادن هازارد به رئال مادرید بیش از فیلیپ کوتینیو هزینه داشته است.

 

 

 

 

واقعیت دیگر این است که هزینه‌های انتقال بازیکنان از 2.85 میلیارد دلار به 7.35 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است؛ افزایشی که بین سال های 2011 تا 2020 رخ داده و بر اساس گزارش فیفا بخش مهمی از اوضاع اقتصاد جهانی را نشان می دهد.

 

در همین راستا دیلی میل به بررسی جامع این گزارش 100 صفحه ای پرداخته و مسائل کلیدی آن را در این جا آورده است.

 

باشگاه های انگلیسی و از دست دادن پول هنگفت 5.2 میلیارد پوندی
فیفا در تحقیقات خود اعلام کرد که باشگاه‌های انگلیسی در این یک دهه بیشترین خسارت ناشی از نقل و انتقالات را داشته اند. این رقم 5.2 میلیارد پوند بوده که با بررسی های زیاد به دست آمده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه از 35.3 میلیون پوند در نقل و انتقالات دنیا، بیش از 9 میلیارد پوند به باشگاه های انگلیسی اختصاص داشته است.

 

هزینه های هنگفت منچسترسیتی
سیتی که در 10 سال گذشته تحت مالکیت شیخ منصور بن زاید قرار داشته به یک قدرت اروپایی تبدیل شده و در بین 30 باشگاه دنیا به لحاظ هزینه‌های نقل و انتقالات قرار دارد که همه آنها نیز اروپایی هستند. در واقع منچسترسیتی بالاتر از چلسی در رده دوم قرار دارد، در حالیکه بارسلونا، پاری سن ژرمن و رئال مادرید رتبه های بعدی را از این حیث به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

البته فیفا آمار دقیق در مورد هزینه‌های هر باشگاه منتشر نکرده اما این نهاد تاکید کرده که منچسترسیتی در این یک دهه 130 ورودی در نقل و انتقالات داشته که 59.2 درصد آن‌ها با هزینه انجام شده است. به این معنی که آن ها نه خرید رایگان و نه قرضی انجام داده اند. این آمار برای چلسی 95 انتقال بوده که 80 درصد آن‌ها برای باشگاه لندنی هزینه داشته است.

 

35 میلیارد پوند هزینه نقل و انتقالات بین المللی
در مجموع 48.5 میلیارد دلار (35.3 میلیارد پوند) برای انتقال بین المللی از سال 2011 تا 2020 هزینه شده است. همچنین مبلغ 22.5 میلیون دلار به 30 باشگاه برتر اختصاص دارد که معادل 47 درصد کل مبلغ است. جالب اینکه 12 مورد این باشگاه ها انگلیسی هستند. این باشگاه ها شامل سیتی، چلسی، منچستریونایتد، آرسنال، تاتنهام، لیورپول، لستر، ساوتهمپتون، وولوز، اورتون، وستهام و نیوکاسل می شوند. جالب اینجاست که در این گزارش ادعا شده ارزش انتقال ادن هازارد از چلسی به رئال مادرید بیش از انتقال فیلیپه کوتینیو از لیورپول به بارسلونا بوده  است.

 

بنفیکا و بیشترین درآمد زایی از فروش بین المللی
بنفیکا باشگاهی که در نقل و انتقالات تابستانی 2020 روبن دیاز را به منچسترسیتی فروخت، بیشترین درآمد را به لحاظ نقل و انتقالات بین المللی داشته است.
در این گزارش آمده که 14 معامله انجام شده که هزینه انتقال آنها 100 میلیون دلار (72.65 میلیون پوند) یا بیشتر بوده و آنخل دی ماریا، وینگر آرژانتینی در دو مورد از آنها حضور داشته است. در مجموع 311 جابجایی انجام شده که 48.2 درصد آنها با دریافت هزینه همراه بوده است. همچنین 189 مورد از انتقال های قرضی و تمدیدی نیز وجود داشته است.

 

 

 

 

نقش آکادمی ها در درآمدزایی باشگاه ها
متوسط پرداخت هزینه نقل و انتقالات بین المللی توسط 30 باشگاه برتر در سال 2018 به 17.8 میلیون دلار(کم تر از 13 میلیون پوند) رسید و در سال 2020 به 14.4 میلیون دلار کاهش یافت. این گزارش همچنین نشان می دهد که درآمدزایی باشگاه‌ها از پرورش بازیکنان و انتقال آنها به تیم‌های دیگر نیز کاهش یافته است زیرا رقم ثبت شده در سال 2020 تنها نیم میلیون دلار بیشتر از سال 2011 است. با این حال فیفا به شدت تلاش می‌کند که اوضاع را در این زمینه بهبود ببخشد و به آکادمی ها کمک کند.

 

افزایش نرخ مدیر برنامه ها در یک دهه گذشته
طی یک دهه گذشته نرخ مدیر برنامه‌های فوتبال به شدت افزایش یافته تا جایی که دیگر به برخی از آنها مثل مینو رایولا یا خورخه مندس لقب فوق مدیربرنامه داده شده است. بر اساس گزارش فیفا هزینه ها در این زمینه از 131.1 میلیون دلار در سال 2011 به 640.5 میلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است. در مجموع در 10 سال گذشته مبلغ 3.5 میلیارد دلار در این زمینه هزینه شده که سهم تیم های انگلیسی 919 میلیون پوند بوده است.

 

 

 

 

بارسلونا و نقش داشتن در سه انتقال گران
منچسترسیتی با وجود پیش رو بودن در هزینه های نقل و انتقالاتی، در بین 10 انتقال گران یک دهه اخیر هیچ نقشی نداشته است. اگرچه پیوستن جک گریلیش به این تیم در تابستان امسال با 100 میلیون پوند، ششمین انتقال گران تاریخ محسوب می‌شود. در مورد چلسی نیز چنین شرایطی وجود دارد و آنها در این 10 سال نقشی در گرانترین نقل و انتقالات نداشته اند اما جذب روملو لوکاکو توسط این تیم در تابستان امسال با 97.5 میلیون پوند نیز هفتمین انتقال گران تاریخ است. این در حالی است که باشگاه بارسلونا در سه انتقال گران  این دهه نقش داشته چرا که آنها 346 میلیون پوند برای عثمان دمبله فیلیپ کوتینیو و آنتوان گریزمان هزینه‌کردند؛ موضوعی که در بدهی 1.15 میلیارد پوندی این باشگاه نقش داشته است.

 

 

 

 

بزرگترین انتقال ها از سال 2011
1-نیمار، 198 میلیون پوند (بارسلونا به پاری سن ژرمن)
2- کیلیان امباپه، 163 میلیون پوند (موناکو به PSG)
3-فیلیپ کوتینیو، 142 میلیون پوند (لیورپول به بارسلونا)
4- ژائو فلیکس، 114 میلیون پوند (بنفیکا به‌ اتلتیکومادرید)
5- آنتوان گریزمان، 108 میلیون پوند(اتلتیکو به بارسلونا)
6. پل پوگبا، 100 میلیون پوند(یوونتوس به منچستریونایتد)
7- عثمان دمبله، 96 میلیون پوند (دورتموند به بارسلونا)
8- ادن هازارد، 88 میلیون پوند (چلسی به رئال مادرید)
9- گرت بیل، 86 میلیون پوند (تاتنهام به رئال مادرید)
10- هری مگوایر، 80 میلیون پوند (لستر به منچستریونایتد)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نقل و انتقالات رئال مادرید بیشترین درآمد 5 میلیارد دلار میلیارد پوند میلیون دلار انتقال گران میلیون پوند بین المللی باشگاه ها هزینه ها 5 میلیون یک دهه سال 2011

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری

دهم اردیبهشت یا «روز ملی خلیج فارس» در تاریخ ایران روز مهمی است؛ روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است. شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد.

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس»

کد خبر 749066

دیگر خبرها

  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان پس از مسلمان شدن چه نامی را انتخاب کرد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • عاقبت زرنگ‌بازی: مانده در خانه، رانده از لیورپول!‏