Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی،عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از سوی دفتر آیت الله محفوظی و مجمع نمایندگان طلاب گیلان در قم برگزار می‌گردد.

این مراسم روز جمعه دوازدهم شهریورماه  ساعت ۱۱صبح به صورت محدود و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مسجد آیت‌الله العظمی بهجت(ره) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی صبح جمعه ،پنجم شهریورماه  امسال به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و در جوار حرم حضرت معصومه خاکسپاری شد.

او در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در یکی از روستاهای لاهیجان به دنیا آمد.

آیت الله محمد علی فیض گیلانی از محضر اساتید بزرگ و عالمان صاحب نامی هم چون حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) و حضرت امام خمینی(ره)کسب فیض کرد.

او در سال های حکومت خاندان پهلوی، فعالیت های مبارزاتی بسیاری را به انجام رسانید؛ منزلی را که در قم به تازگی خریده بود، به درخواست اطرافیان امام خمینی (ره) در خدمت امام (ره) قرار داد. این قضیه، مدتی پس از تبعید امام (ره) به تهران بود.

او در طول سال های دفاع مقدس، بار‌ها در جبهه‌های جنگ حضور یافت و ضمن تبلیغ مبانی اعتقادی اسلام، انگیزه و شعف رزمندگان را دو چندان می‌ساخت.

برخی از مسئولیت های او  پس از پیروزی انقلاب، ریاست و قائم مقامی دیوان عدالت اداری در حدود ۸ سال ، نمایندگی امام (ره) در دانشگاه الزهراء (س) ، عضویت در شورای گزینش قضات، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و  عضویت در مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و دوم بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراسم بزرگداشت حوزه علمیه قم جامعه مدرسین فیض گیلانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران

به گزارش جماران، این مراسم روز پنجشنبه مورخ 13 اردیبهشت 1403 در حسینیه شماره 2 جماران واقع در نیاوران، خیابان یاسر، انتهای خیابان سوده از ساعت 16 لغایت 17 و 30 دقیقه برگزار می شود.

 سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود