Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران امور خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان آغاز به کار وی را تبریک و بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز(سه شنبه) "گردان گرلیچ رادمان" وزیر امور خارجه کرواسی با "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه کشورمان که برای تبریک کسب رای اعتماد از سوی ایشان صورت گرفت، موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و همچنین روابط کشورمان با اتحادیه اروپایی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش روابط دوجانبه دوطرف با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، در خصوص موافقت نامه‌های تشویق وحمایت متقابل از سرمایه گذاری، همکاری‌های گمرکی و همچنین امضاء برنامه اجرایی مبادلات فرهنگی بین ایران و کرواسی، گفتگو و موافقت خود با عملیاتی ساختن توافقات انجام شده را اعلام کردند.

امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی همچنین مواضع کشورمان در خصوص مذاکرات وین را تشریح و تاکید کرد: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره‌ای باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد، همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام میتواند با ملت ایران صحبت کند.

همچنین "جیحون بایرام اف" وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را تبریک گفت.

امیر عبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت احترام به مرز‌های بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاری‌ها در حوزه ترانزیت گردید و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امورخارجه دوکشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتخت‌های دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آن‌ها در اسرع وقت محقق شود. برچسب ها: وزیر امور خارجه ، امیر عبداللهیان ، گفتگوی تلفنی ، کرواسی ، جمهوری آذربایجان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر امور خارجه امیر عبداللهیان گفتگوی تلفنی کرواسی جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روابط دوجانبه تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه