Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در تماس تلفنی «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه با بیان اینکه همزمانی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب نیکاراگوئه زمینه‌ساز تحکیم پیوندهای دو ملت است، اظهار کرد: رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء سطح روابط با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از جمله نیکاراگوئه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اشتراک نظر دو ملت ایران و نیکاراگوئه در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا سرمایه ارزشمندی برای تعامل و همگرایی در عرصه بین‌المللی به منظور دفاع از حاکمیت ملی کشورها و ملت‌های مستقل است.

رئیس‌جمهور گفت: همکاری نزدیک دو کشور در مجامع بین‌المللی، برای خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا و هزینه‌مند کردن اقدامات رژیم آمریکا علیه کشورها و ملت‌های مستقل، به‌ویژه ایران و نیکاراگوئه ضروری است.

«دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه کشورش مسیر تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را با قدرت ادامه خواهد داد، اظهار کرد: امروز آمریکا آشکارا کشورهای آمریکای لاتین را هدف هجمه‌های مختلف خود قرار داده است، آنها اتحادی که ما را با جمهوری اسلامی ایران پیوند داده مورد هدف قرار دادند، لذا در این شرایط حفظ اتحاد و تقویت روزافزون همبستگی دو ملت بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز آگاهی بین ملت‌های جهان افزایش یافته است، باید با تحکیم روابط، مسیر مبارزه برای استقرار صلح و عدالت در عرصه جهانی را تقویت کنیم.

کد خبر 5294076

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی رژیم امریکا نیکاراگوئه حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم حسین امیر عبداللهیان مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه ایران عراق وزارت دفاع وزارت امور خارجه افغانستان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سوریه جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت اسلامی ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید