Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:35:14 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۵۲۰۴

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تربت‌حیدریه-  سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) تربت حیدریه گفت: یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شد. دکتر فرهاد حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز، بخشی از نیاز بیمارستان به تامین اکسیژن برطرف  شد و روزانه بیش از ۶۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن توسط این دستگاه‌ اکسیژن‌ساز به بخش‌های بیمارستان تزریق می‌شود که نصب و راه اندازی آن در کنار مخزن ۲۰ تنی اکسیژن مایع بیمارستان باعث خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ تخت این بیمارستان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد و ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا  هم بستری هستند.

مشهد- رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته دولت امروز حدود ۷۰نفر از بسیجیان با حضور در مرکز انتقال خون امام رضا(ع) واقع در میدان دکتر علی شریعتی مشهد بخشی از خون خود را اهدا کردند.ابوالفضل کهنسال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برنامه ما این است که این کار بصورت مستمر و در مناسبتهای مختلف انجام شود.

سبزوار- مسوول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در جاده جغتای ۲ کشته برجای گذاشت. مسلم فائق نیا روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: این حادثه بامداد امروز در محور خروجی جغتای به سمت روستای زمند این شهرستان روی داد و  ۲ مصدوم حادثه بر اثر شدت جراحات و قبل از رسیدن ماموران اورژانس در صحنه تصادف جان باختند.

مشهد- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲۴۰ گونه انواع گیاهان مرتعی بومی و روییده شده در نقاط مختلف شهر، در راستای افزایش کاشت گونه‌های بومی، کم نیاز و مقاوم به کم آبی در فضای سبز سطح شهر مشهد شناسایی شده است. به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مهدی یعقوبی افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار هکتار فضای سبز در سطح شهر مشهد وجود دارد که نقش بسیار مهمی در تلطیف هوا، کاهش گرد و غبار، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زیست محیطی شهر را بر عهده دارند.وی اضافه کرد: در حال حاضر در حدود هفت درصد از فضای سبز شهر مشهد، گونه چمن کاشته شده و با توجه به زیبایی این گونه گیاهی در طراحی فضاهای سبز شهری، همواره یکی از گزینه های اصلی طراحان است، اما نیاز آبی زیاد این گونه باعث شد تا طی سال‌های اخیر با تلاش فراوان و با همکاری علمی با دانشگاه فردوسی مشهد، گونه چمن کم آب بر شناسایی و تکثیر شود.

مشهد- رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک هفته اخیر هزار و ۱۵۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر مجموعه این دانشگاه انجام شد.به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، باباخانی افزود: این بازدیدها با مشارکت ۱۲۲ تیم بهداشت محیط انجام شد که در نتیجه آن ۲۵ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی مهر و موم شدند و ۲۷۰ واحد نیز تذکر کتبی دریافت کردند.وی ادامه داد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۶۰ درصد رسیده است اما میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهر مشهد کمتر از میانگین سایر مناطق زیر پوشش این دانشگاه و در حدود ۵۶ درصد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری مشهد دستگاه اکسیژن ساز مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تربت حیدریه جغتای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصادفات جاده ای دانشگاه فردوسی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری مشهد دستگاه اکسیژن ساز ویروس کرونا شهرداری مشهد دستگاه اکسیژن ساز مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تربت حیدریه جغتای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصادفات جاده ای دانشگاه فردوسی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه اکسیژن ساز شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس