Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از سامانه نانوحباب شرکت نانو حباب انرژی در یک گلخانه هیدروپونیک در منطقه آزاد ارس موجب افزایش ۲۰ درصدی در کارایی تولید گوجه‌فرنگی شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عارف دادگستر مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نانوحباب انرژی گفت: «استقرار دستگاه نانو اکسیژن واتوکس به منظور بهبود کشت گوجه‌فرنگی در گلخانه‌ی هیدروپونیک واقع در منطقه آزاد ارس موجب افزایش ۲۰ درصدی در برداشت محصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری قابل استفاده در گیاهان دیگر نظیر فلفل، خیار، توت‌فرنگی و کاهو نیز است.

مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نانوحباب انرژی درباره دلیل اثربخشی این فناوری در گلخانه‌های هیدروپونیک اظهار کرد: «در سیستم گلخانه‌ای هیدروپونیک یا آب‌کشت، که در آن از خاک استفاده نمی‌شود، نقش کیفیت آب و آبیاری بیش از کشاورزی رایج بوده و در نتیجه افزایش کیفیت آب می‌تواند به صورت مستقیم روی عملکرد گلخانه تاثیرگذار باشد. آب مورد استفاده در بیشتر گلخانه‌ها از چاه یا آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که کیفیت مناسبی از منظر میزان اکسیژن ندارند.

 

وی ادامه داد: ما با این سامانه میزان اکسیژن آب را افزایش دادیم و با این کار کیفیت آب افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که با استفاده از این فناوری ارزش غذایی در محصول بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که این موضوع در مورد صادرات محصولات اهمیت زیادی دارد چرا که ما به کرات شاهد مشکل تامین نشدن الزامات استاندارد در محصولات صادراتی هستیم که این موضوع مشکلاتی را برای بخش کشاورزی به وجود می‌آورد.»


مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نانوحباب انرژی بهبود کیفیت آب آبیاری، کاهش مصرف آب، بهبود ساختمان ریشه و افزایش توان فیزیکی گیاه، افزایش مقاومت بوته‌ها در مقابل بیماری‌های قارچی، افزایش قابل توجه میزان تولید محصول و ارتقاء ارزش غذایی محصول را از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه‌های نانو اکسیژن واتوکس در کشت هیدوپونیک می‌داند.

دستگاه نانو اکسیژن واتوکس تولیدی توسط شرکت نانو حباب انرژی یک مکمل بسیار موثر برای هر سیستم هیدروپونیک بوده که می‌تواند به طور همزمان سبب بهبود کیفیت آب و افزایش اکسیژن محلول در آب آبیاری شود. دستگاه نانو اکسیژن واتوکس با تولید حجم عظیمی از حباب‌های نانو اکسیژن سریعا آب آبیاری را از اکسیژن اشباع نموده و با تغییر و اصلاح ترکیب آب آبیاری به یک فرایند خاص انتقال اکسیژن دو فازی سبب افزایش کیفیت آب، افزایش جذب مواد مغذی و کنترل عوامل بیماری‌زا می‌شود.

کشت هیدروپونیک یا آب کشت یکی از فناوری‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی است که بدون نیاز به بستر خاکی انجام می‌شود و مواد غذایی مورد نیاز گیاه از طریق محلول مغذی تامین می‌شود. در سیسستم هیدروپونیک کیفیت آب مصرفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاثیر مستقیمی بر روی ساختمان ریشه و جذب مواد مغذی دارد. همچنین ریشه گیاهان برای عملکرد طبیعی خود به اکسیژن نیاز دارند و بنابراین افزایش میزان درصد اشباع اکسیژن در آب، گیاهان را قادر می‌سازد تا اکسیژن بیشتری را توسط ریشه‌ها و به ویژه شب‌ها که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند، جذب کنند.

دادگستر در ادامه افزود: «از فناوری نانوحباب تا کنون در یک تصفیه‌خانه در قیطریه استفاده شده و تاییدیه عملکرد این فناوری از سوی سازمان آب و فاضلاب دریافت شده و در حال مذاکره برای عقد قرارداد استفاده از این فناوری در چند تصفیه‌خانه هستیم. همچنین این فناوری برای کشت ماهی‌های خاویار و قزل‌آلا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.»

لازم به ذکر است؛ شرکت دانش‌بنیان نانو حباب انرژی به عنوان شرکت پیشگام ایرانی در دستیابی به دانش فنی فناوری نانو گاز به منظور بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته با کارایی بالا و هزینه‌های عملیاتی پایین در صنایع مختلف از قبیل آب و فاضلاب، کشاورزی و آبزی‌پروری موفق به طراحی و ساخت دستگاه‌های نانو گاز برای گاز‌هایی از قبیل هوا، اکسیژن، ازن، کلر، نیتروژن و دی اکسید کربن شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گوجه فرنگی فناوری نانو نانو حباب حباب انرژی شرکت نانو آب آبیاری کیفیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد